09 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان ریشه در گذشته و نگاه رو به آینده

صنایع دستی ایران و اصفهان ریشه در گذشته و نگاه رو به آینده

عوامل سازنده هویت یک ملت ریشه در ساختارهای فرهنگی و مدنیت آن دارد. هرچه این ساختارها محکم تر، منسجم تر و فراگیرتر باشد، دوام و قوام هویت ملی منبعث از آن نیز محکم تر، زنده تر و پویاتر به رشد، حیات، بالندگی و سرزندگی خود ادامه می‌دهد. ایران عزیزمان با سابقه دیرین تاریخی، باستانی، تمدنی و فرهنگی خود دارای شأن، مرتبه و هویت والایی است که بر ماست که به عنوان میراث داران این هویت شایسته نگاهبانی آگاه خردمند، متعهد و دلسوز باشیم.
یکی از برجسته ترین و ریشه دار ترین نمودهای این هویت ملی و میهنی صنایع دستی ایران می‌باشد که در بطن خود حامل ارزش‌های والای فرهنگی، ملی و هنری ماست. صنایع دستی ایران و به ویژه اصفهان به عنوان قطب آثار و محصولات زیبای صنایع دستی ایرانی، حاملی شایسته و پر انرژی و فعال در این انتقال و بده بستان فرهنگی ملی است. صنایعی که علاوه بر ویژگی های کاربردی فراوان در زیست روزانه ما در تمامی شئون آن حامل باری فرهنگی، هنری و ارزشی می باشد، چه اینکه هنرمند صنعتگر با خلق یک اثر با روح متعالی، زیبا و هنرمندانه خود به آن جان می بخشد.
محصول صنایع دستی یک کالای صرفاً تولید شده به منظور رفع نیازی خاص نمی باشد، اینگونه نگریستن به صنایع دستی اصیل ایران جفا در حق آن بوده و ما را به بی‌راهه می‌برد. هنر به کار رفته در ساخت و تولید محصولات صنایع دستی از تبار هنر متعهد، مسئول و متعالی است. هنری است که ریشه در باورها، سنن و آداب و رسوم متعالی و ارزشمند فرهنگ ملی ایران زمین دارد. این ویژگی در کلیه شاخه ها و گرایش های متنوع صنایع دستی ایران و اصفهان مشهود است. صنایعی نظیر خاتم کاری، فیروزه کوبی، نقره نما، مس و پرداز، میناکاری روی مس سفال شیشه طلا نقره و برنج، منبت، معرق، قلمکار و ترمه، قلمزنی، حکاکی مس، صنعت فرش دست بافت، گلیم و گبه، سرامیک، سفال، آبگینه، شیشه و بسیاری از عناوین دیگر که شاید بالغ بر صدها عنوان گردد.

صنایع دستی اصفهان و صادرات

صنایع دستی امروز دست مایه آیندگان

آنچه که ما امروز میراث‌ دار آن هستیم و متعهد به حفظ، گسترش، ترقی و تعالی آن، دست‌مایه زیست آیندگان ما می باشد، همانگونه که از پیشینیان سختکوش به دست ما به امانت رسیده است. بر این مبنا اگر نگاه ما ضمن حفظ ریشه‌ها و اصالت های تاریخی و فرهنگی آن رو به جلو و آینده نگرانه نباشد، در جا زده ایم و این رکود و سکون در دنیای پر جنب و جوش، متغیر و رنگارنگ فعلی ما را به مرور محو خواهد ساخت و از کشوری مؤلف، تأثیرگذار، مبدع، مبتکر و خلاق به کشوری در حاشیه، خاموش، بی رونق، بی امید و آرمان ره خواهیم سپرد. صنایع دستی ایران زنده، پویا و فعال است. پویایی و سرزندگی آن برای تداوم، رشد و گسترش مستلزم تلاشی مضاعف، اصولی و آینده نگرانه است. چه این که گستره جغرافیایی آن تمامی پهنه این سرزمین را در برگرفته است و رشد، ترقی و تعالی آن بازتابی سراسری خواهد داشت و موجب پویایی، در سامان اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی بیشتری خواهد گردید. شاهد اشتغال‌زایی بومی و ملی و در نگاهی وسیع تر شاهد رونق عرصه صادرات و در نتیجه ارز آوری ناشی از آن در شرایط بحرانی و ناآرام اقتصادی کنونی خواهیم بود.

صنایع دستی یک الگو

هفت گردون خیال چه میکند

شرکت هفت گردون خیال با ورود به عرصه تولید و عرضه متفاوت و شایسته صنایع دستی خط مشی خود را بر مبنای به‌روز رسانی و عرضه آثاری درخور و شایسته قرار داده است و در این راستا با طراحی و تولید جعبه های زیبا و متنوع با زیرساخت های گوناگون از جمله پی وی سی طرح چوب، طرح خاتم، طلایی، جعبه های مگنتی، مقوایی، روکش چرم، چوبی، روکش جیر، مخمل و همچنین طراحی و تولید بسته های متنوع و پکیج های جذاب و انحصاری متشکل از محصولات نفیس صنایع دستی خود به همراه محصولاتی مکمل نظیر دیوان شعرای نامدار، کتب مذهبی، محصولات الکترونیکی، چرمی، لوازم التحریر لوکس و انواع سررسید های مدیریتی و متفاوت تحت عناوین بسته های اقتصادی، هدایای اداری، هدایای مدیریتی، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید، محصولات آنتیک، هدایای نفیس، محصولات وی آی پی و… ادای دینی شایسته به این میراث گران‌ بهای ملی و میهنی به عمل آورد و یاریگر افراد، نهادها و ارگان ها، سازمان های دولتی و خصوصی در تهیه هدایای متنوع، نفیس و ماندگار می باشد.
وبسایت جامع هفت گردون خیال پذیرایی شما متقاضیان محترم بوده و می توانید با مشاهده کلیه محصولات و پکیج های متنوع، انتخابی جذاب، متفاوت و به یاد ماندنی را تجربه نمایید.

شیرینی خوری قندان سنبلدان و گلدان خاتم کاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.