06 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان سمبل تولید ملی و کالای ایرانی

صنایع دستی ایران و اصفهان سمبل تولید ملی و کالای ایرانی

هنگامی می توانیم سخن از رشد اقتصادی، پیشرفت، ترقی و اقتصادی پویا و فعال بزنیم که در اساس دارای صنعتی غیر وابسته، مؤلف، اشتغال‌ زا، ارزش آفرین و کاربردی باشیم.
سالیان متمادی است که کارشناسان حوزه های اقتصادی و صنعتی بر ضرورت خروج از دایره بسته اقتصاد تک محصولی متکی بر درآمدهای نفتی سخن می‌رانند و بر حسب دیدگاه‌های خود راهکارهایی را نیز ارائه می‌دهند، اما اینکه در عمل چقدر و چه میزان توانسته ایم بدان جامعه عمل پوشانده و از شر اقتصاد نفتی خلاصی یابیم، جای حرف و سخن فراوان دارد.
البته که نفت سرمایه ای ملی است و دارای ذخایر محدود و پایان پذیر و نه تنها متعلق به نسل کنونی که میراثی برای نسل‌های آینده نیز می باشد و شایسته نیست که با بهره‌برداری بی‌ رویه و غیر واقع بینانه نسل های آتی را نیز از آن محروم سازیم. بر این مبنا ایجاب می نماید که برای رسیدن به اقتصادی پویا، فعال، پایدار، سلامت و رو به رشد پایه هایی نوین بر مبنای امکانات بکر و شاید به محاق رفته بنیان گذارده گردد.

صنایع دستی بهترین گزینه

در این راستا به صراحت و اطمینان می توان صنایع دستی ایران و اصفهان را مطمئن‌ ترین، شایسته‌ ترین و مکمل ترین گزینه حال حاضر عنوان نمود.
بنابر دلایل متعدد از جمله مواد و مصالح اولیه بسیاری از شاخه‌های مهم صنایع دستی ایران همگی داخلی بوده و به وفور موجود می باشد و احتیاج به واردات مواد اولیه خارجی و درنتیجه ارز بری و حواشی آن را ندارد. نیروی کار ماهر و نیمه ماهر فراوان موجود بوده و از حیث اشتغال‌زایی نیز می‌تواند گام مهم و مؤثر تلقی گردد. راه‌اندازی هر واحد صنایع دستی در هر منطقه شهری و روستایی امکان پذیر بوده و با حداقل سرمایه نیز می‌توان یک واحد تولیدی را راه اندازی نمود. صنایع دستی ایران دارای ارزش افزوده بالایی نسبت به سایر صنایع و نیز سرمایه گذاری اولیه بوده و همچنین جزء صنایع زود بازده محسوب می گردد. نکته بسیار مهم و حائز اهمیت دیگر امکان صادرات صنایع دستی نفیس اصیل و ارزشمند ایران و به ویژه اصفهان می باشد، که علاوه بر ویژگی ارز آوری حاصل از صادرات از آنجا که صنایع دستی ایران کالایی فرهنگی نیز محسوب می گردد و از آن طریق شاهد رشد و گسترش و تبادلات فرهنگی و در نتیجه شناخت بهتر، صحیح تر و اصولی تر سایر کشورها با فرهنگ دیرین، اصیل و ریشه دار ایران می گردد. صنایعی نظیر خاتم کاری، فیروزه کوبی، میناکاری روی مس سفال شیشه طلا نقره و برنج، مس و پرداز، صنعت فرش دست بافت، گلیم و گبه، حکاکی مس، منبت، معرق، ترمه و قلمکار، قلمزنی، نقره نما، سفال و سرامیک و شیشه، زیورآلات سنتی و… همگی می‌توانند در این چرخه حضوری فعال، پر رنگ، تأثیرگذار و ثمربخش داشته باشند.
بر این اساس صنایع دستی ایران می‌تواند به عنوان سمبل تولید ملی و کالایی صددرصد ایرانی، با کیفیت، استاندارد، کاربردی و زیبا شناخته و ترویج گردد.

صنایع دستی اصفهان متنوع و اصیل

صنایع دستی چه بخریم

شرکت هفت گردون خیال با عرضه نفیس ترین محصولات صنایع دستی خود در قالب پکیج هایی منحصر به فرد، متنوع و زیبا تحت عناوینی چون بسته های اقتصادی، هدایای مدیریتی، هدایای تبلیغاتی، هدایای سازمانی، محصولات وی آی پی، هدیه خاص، هدیه ویژه، هدیه جدید، محصولات آنتیک، هدایای اداری، هدایای فاخر و نفیس گامی در عرصه ارائه ای نوین، متفاوت و جذاب برداشته است.
جعبه های متنوع و زیبای تولید این مجموعه شامل جعبه های پی وی سی طرح چوب، طرح خاتم، طلایی، روکش چرم، جیر و مخمل، جعبه های مگنتی، جعبه های طرح چوب، خود رنگ، طرح خاتم و… در راستای احترام به مشتری و نیز حفظ سلامت و امنیت محصولات در ارسال و ابداع طراحی و تولید گردیده است که به زیبایی و جذابیت پکیج های هفت گردون خیال بسی افزوده است.
وبسایت جامع هفت گردون پذیرایی شما متقاضیان محترم اعم از اشخاص، سازمان‌ ها، نهادها و ارگانهای دولتی و خصوصی بوده و چونان مشاوری امین شما را در جهت رفع نیازهای ویژه در زمینه تهیه هدایای متنوع صنایع دستی همراهی می نماید.

قندان نقره نما

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.