04 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان میراثی هویت‌ ساز

صنایع دستی ایران و اصفهان میراثی هویت‌ ساز

هر ملتی با توجه به سابقه تاریخی، تمدنی، فرهنگی و سنن خود دارای هویتی یگانه و شاخص میگردد. هویت ملی هر قومی وام دار عوامل گوناگونی از جمله عوامل جغرافیایی، فرهنگی، زبانی و… می باشد. به لحاظ جغرافیایی جایگاه جغرافیایی یک کشور می‌تواند بسیار تأثیر‌گذار بر سایر شئون باشد و حتی تعیین‌ کننده. طبعاً کشوری در منطقه‌ای گرم و خشک و کویری دارای بافتی متفاوت از کشوری در منطقه مدیترانه ای می باشد. این بافت جغرافیایی و آب و هوایی به یقین تأثیراتی بنیادین در نوع زیست و حتی نگاه و آداب و رسوم و فرهنگ بر ساکنین آن ناحیه خواهد گذارد. تأثیراتی که در عرصه‌های گوناگون زیست آن ملت تجلی می نماید. این تأثیرات در حوزه هایی خاص نمودهایی بارزتر می‌یابند. از آن جمله است حوزه های اقتصادی، تجاری و زیر بنایی. میهن عزیزمان ایران سرزمینی است با سابقه تمدنی و فرهنگی، باستانی و دیرین، دارای آب و هوایی متنوع و به اصطلاح چهار فصل. این تنوع جغرافیایی و آب و هوایی طبعاً موجب ایجاد تنوع فرهنگی، زبانی، اقتصادی و تجاری می‌گردد.
یکی از میراث های هویتی و ارزشمند تاریخی و ملی ما صنایع دستی اصیل، رنگارنگ و چند وجهی مان می باشد. هویتی پویا و فعال که پیوسته در حال رشد و ترقی و البته بازسازی و بازیابی خود است. امروز صنایع‌دستی ایران و اصفهان از شاخصه های هویتی میهن عزیزمان است که با اتکا به آن می‌توانیم جایگاه خود را در جامعه جهانی مستحکم‌ تر، فعال تر و پرشکوه تر نماییم.

قندان نقره نما

ورود به عرصه های جهانی با صنایع دستی هویت‌ ساز ایران

صنایع دستی ایران و اصفهان (پایتخت هنر و صنعت ملی) همانگونه که ذکر شد، ماهیتی فرهنگی نیز در ذات خود دارند. فرهنگی که پویا، فعال، اصیل و ریشه دار باشد دچار سکون و روزمرگی نگشته و پیوسته رو به جلو، رشد، ترقی و گسترش است. صنایع دستی کشورمان نیز نمی‌تواند و نباید در محدوده جغرافیایی ایران محدود مانده و شکوفایی و گسترش آن ایجاب می نماید که پیوسته عرصه های نوین را تجربه نموده و گسترش یابد. این امر می‌تواند بهترین مبلغ جلوه‌های درخشان فرهنگی، سنتی و اصیلمان در سطح دنیا باشد و زنگار از غبار های تیره زدوده و نور و روشنایی و شور و تعالی مستتر در آثار و محصولات صنایع دستی مان را بازتاب دهد.
خوشبختانه بسیاری از حوزه‌های گوناگون صنایع دستی کشور ما توانسته اند از مرزهای ملی فراتر رفته و شهرت و محبوبیتی بین‌المللی را برای ما به ارمغان آورند. از آن جمله است صنعت فرش دستبافت، خاتم کاری و میناکاری ایران.
کم و بیش از سایر شاخه‌های مهم صنایع دستی ایران از جمله فیروزه کوبی، مس و پرداز، نقره نما، منبت، معرق، قلمزنی، قلمکار و ترمه، سفال، سرامیک، شیشه و حکاکی مس نیز نشان داده‌اند که دارای این پتانسیل بوده و بعضاً به بازارهای جهانی راه یافته اند. لیکن ایجاب می‌نماید که این امر برنامه ریزی شده و با نگاهی اصولی و دارای پشتوانه حقوقی، فنی، مالی و تبلیغاتی پیگیری شود تا دچار عوارضی چون پراکنده کاری، مدیریت غیر علمی، هدر رفتن سرمایه، انرژی و زمان نگردیم و گام هایمان محکم و اصولی، صحیح و برنامه‌ریزی شده باشد تا به نتیجه مطلوب و ایده‌آل نزدیک و نزدیک‌تر شویم.

ست گلدان و قندان مس و پرداز

هفت گردون خیال و دستاورد هایش

شرکت هفت گردون خیال خود را پیوسته متعهد به حفظ، نگاهبانی و گسترش این میراث هویتی می داند و تمامی تلاش و سعی خود را پیوسته بر رشد و گسترش متوازن و اصولی و شایسته این میراث ملی می‌داند.
هفت گردون خیال علاوه بر نگاهی به تولید محصولات با کیفیت و مرغوب نگاهی نیز به عرضه نوین، متفاوت و جذاب این محصولات دارد و بر این مبنا با طراحی و تولید جعبه هایی متفاوت و جذاب و جالب توجه جهت بسته بندی با ابداع و ابتکاری خلاقانه اقدام به ارائه پکیج هایی متنوع، انحصاری و شایسته از محصولات صنایع‌ دستی فاخر ایران به همراه محصولاتی مکمل نظیر دیوان اشعار و کتب مذهبی، سر رسیدهای سالانه خاص، هاله انرژی محصولات چرمی و الکترونیکی، لوازم التحریر لوکس و… نموده است. پکیج هایی چون بسته های اقتصادی، هدایای مدیریتی، هدایای اداری، محصولات آنتیک، هدایای تبلیغاتی، هدیه لوکس، هدیه جدید، محصولات وی آی پی، هدیه خاص و ویژه.
پکیج هایی که می تواند نیازهای ویژه و نیز مناسبتی افراد، سازمان ها، نهادها و ارگان های دولتی و خصوصی را به شایستگی پاسخگو بوده و نامی نیک و ماندگار را از شما و مجموعه مطبوعتان در اذهان باقی می گذارد.

ست شربت خوری مینیاتوری پایه برنز

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.