10 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان میراث امروز امانت آیندگان

صنایع دستی ایران و اصفهان میراث امروز امانت آیندگان

هر ملتی امروزه در صحنه جهانی مشخصه‌هایی دارد که بیانگر هویت، تمدن و جایگاه فعلی آن در عرصه بین المللی است. این هویت می‌تواند فرهنگی باشد، می‌تواند تاریخی باشد، می‌تواند جغرافیایی باشد، می‌تواند اقتصادی و یا حتی سیاسی باشد، می‌تواند ترکیبی از هر کدام از عناوین مذکور باشد و البته چه بهتر که ملت و کشوری برآورد تمامی عوامل ذکر شده باشد و به عبارتی توانسته باشد نوعی توازن و بالانس در تمامی عرصه های ذکر شده را ایجاد کند و به بیان امروزی تک بعدی نباشد. آرامش و امنیت روانی جامعه ماحصل توازن و تعادل در عرصه های یاد شده می باشد. نقصان و یا رکود و سکون در هر کدام از پارامترهای فوق می تواند بر عملکرد سایر پارامترها تأثیر گذارد و قطعاً می گذارد.
جامعه هم به مثابه ارگانیسمی زنده است و تمامی اجزای سازنده آن در بده بستانی متقابل به سر می‌برند. یک فرهنگی قوی می تواند در پویایی و رشد اقتصادی بسیار موثر بوده و یا تاریخ‌ ساز باشد و یا تأثیر بلافصل در سیاست‌ گذاری‌های استراتژیک خرد و کلان کشور داشته باشد، همه اجزا در تأثیر و تأثر متقابل قرار دارند.

تأثیرات حضور موفق صنایع‌ دستی در فرآیند فوق

صنایع دستی ایران به مثابه میراثی گرانقدر، ارزشمند، زیبا، پویا و گسترده هم اکنون به امانت به ما سپرده شده است این میراث ملی نقشی اساسی در زیست اجتماعی و فردی بسیاری از هموطنانمان دارد و علاوه بر پیامدهای مثبت اقتصادی در زندگی روزمره اقشار وسیعی از مردم این سرزمین دارای بار ارزشی و فرهنگی خاصی بوده است و به مثابه سفیری شایسته در صحنه‌های جهانی می‌درخشد. چندین شاخه مهم صنایع دستی ایران هم اکنون آوازه و اشتهاری جهانی یافته اند چون صنعت فرش دست بافت ایران که سالیان متمادی حرف اول را در صحنه‌های بین‌المللی می‌زد، که متأسفانه بنا بر پاره‌ای کم توجهی ها و شرایط پیش آمده ناشی از عدم برنامه‌ریزی صحیح و راهبردی برای حفظ این جایگاه، جایگاه اول خود را به رقبای خود واگذار نمود. لیکن هنوز و علیرغم تمامی نابسامانی ها فرش دست بافت ایران در سطح بین‌المللی درخشش خاص خود را دارد. از دیگر هنرهای صنایع دستی ایران و اصفهان می توانیم از هنر-صنعت خاتم کاری و میناکاری نام ببریم که به شایستگی گزینه اول بسیاری از گردشگران ورودی به میهن عزیزمان در تهیه ره آورد سفر می باشد. همچنین است سفال و سرامیک ایرانی به ویژه سفال مینای لالجین همدان شهری که به عنوان پایتخت سفال ایران و شهر جهانی سفال به ثبت مراجع رسمی بین المللی رسیده است.
با این همه ایجاب می نماید که آستین همت را بالا زده و با نگاهی همه جانبه تر، استراتژیک، رفع مشکلات حقوقی و قانونی موجود، تشویق سرمایه‌ گذاران گرامی به حضور در این حوزه، بسترسازی های مناسب نهادهای رسمی ذیربط، بهره گیری بیشتر از نظریات ارزشمند و دلسوزانه کارشناسان حوزه صنایع دستی به ویژه هنرمندان استادکار پیشکسوت، تبلیغات و اطلاع‌رسانی صحیح، اصولی و گسترده در صدا و سیما و سایر رسانه‌های مکتوب و مجازی و….تمامی شاخه ها و زیر مجموعه های مهم و حتی گمنام از صنایع دستی ایران را حمایت نموده و موجبات رشد، رونق و گسترش تولید و عرضه آن در سطح ملی و بین‌المللی را فراهم آوریم. صنایعی چون فیروزه کوبی، نقره نما، مس و پرداز، حکاکی مس، خاتم کاری، میناکاری روی مس سفال شیشه طلا نقره و برنج، منبت، معرق، ترمه و قلمکار، قلمزنی، صنعت فرش و گلیم دست بافت، سفال، سرامیک، آبگینه، زیورآلات، حصیربافی، سوزن دوزی و… که هر کدام دنیایی از زیبایی، اصالت و فرهنگ را در خود به همراه داشته و ما به عنوان میراث داران امروزی موظفیم آن را به زیباترین و شکیل ترین وجه ممکن به امانت آیندگان و وارثان فردا بسپاریم.

صنایع دستی اصفهان متنوع و اصیل

هفت گردون خیال میراث داری متعهد

شرکت هفت گردون خیال از بدو تأسیس، راه اندازی و شروع فعالیت خود در این حیطه به مثابه میراث داری متعهد عمل نموده است و خود را چونان نگاهبانی هوشیار برای این میراث ملی قلمداد نموده و به آن وفادار است و بر این اساس با خلق ایده های نو و به روزرسانی ارائه محصولات خود باعث تغییر نگاه در دیدگاه موجود نسبت به صنایع دستی ایران گردید. دیدگاهی که صرفاً به محصولات صنایع دستی به عنوان کالاهایی دکوراتیو و تزئیناتی نگریسته و از جنبه های بسیار مهم کاربردی آن در زندگی روزمره غفلت ورزیده‌اند.
هفت گردون خیال با طراحی و عرضه پکیج هایی چون بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای سازمانی، محصولات آنتیک، هدایای اداری، هدایای تبلیغاتی، هدیه خاص، محصولات وی آی پی، هدیه جدید، هدیه لوکس و بسیاری از عناوین دیگر عرصه هایی کمتر مکشوف از کاربرد صنایع دستی ایران را در معرض دید، انتخاب و تهیه متقاضیان محترم قرار داده است.
با رجوع به وبسایت جامع هفت گردون خیال شما نیز می توانید رهرو این راه رو به رشد و پیشرفت گردیده و در آن سهیم باشید.

ست ساعت خاتم میناکاری به همراه گلدان فیروزه کوب

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.