06 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان و راهکارهایی برای حضور در گرامیداشت هفته دفاع مقدس

صنایع دستی ایران و اصفهان و راهکارهایی برای حضور در گرامیداشت هفته دفاع مقدس

هفته دفاع مقدس همه ساله از ۳۱ شهریور (آغاز تجاوز نظامی بیگانگان به خاک میهن) آغاز می گردد که در طی آن برنامه‌ های گرامیداشت ویژه‌ای به منظور تکریم و یادآوری ایثارگری ها و رشادت ها و حماسه های آن دوران توسط رزمندگان میهن در سطح ملی و نیز استانی برگزار می‌شود.
دوران دفاع مقدس به مثابه رویدادی تاریخی و سرنوشت ساز در خاطره و حافظه جمعی مشترک ایرانیان همیشه ثبت و ضبط گردیده است، دورانی که با خود فرهنگ خاص و ویژه خود را نیز به ارمغان آورد و جاری ساخت. اگر از زاویه فرهنگی به این رویداد نگریسته شود طبیعتاً شاهد تأثیر و تأثر متقابل آن بر فرهنگ عمومی جامعه خواهیم بود، فرهنگی که یقیناً بخشی از آن در حوزه فرهنگ صنایع دستی ایران و اصفهان مستور است. بر این مبنا شایسته است که نگاهی به تأثیر متقابل و دستاوردهای آن داشته باشیم.

ست گلدان خاتم کاری

تأثیرات متقابل فرهنگی دو حوزه صنایع دستی و دفاع مقدس

فرهنگ به مثابه ارگانی زنده و فعال، حضور پویا و خلاقی را در جامعه دنبال می نماید. فرهنگ‌ ها در تأثیرپذیری متقابل همواره دست به پالایش، نگرش، بازسازی و رشد و تعالی زده و خود را از ورطه رکود و سکون و انجماد خارج می نمایند.
جنگ تحمیلی دارای تبعات ناخوشایند و ناخواسته ای بود که از آن جمله می‌توان تحمیل معلولیت های جسمی و روانی بسیاری به آحاد جامعه و به ویژه رزمندگان را نام ببرد. طبعاً این معلولیت‌ها تأثیری بسزا بر عملکرد فرد در حیطه زیست روزمره و فعالیت کاری و جسمانی خود برجای می‌گذارد و طبعاً امکان حضور فردِ دارای ناتوانی‌های پیش آمده در حوزه های کاری و فعالیت اقتصادی دچار خطا و دگرگونی می گردد.
از آنجا که صنایع دستی بر اساس ساختار خاص خود امکانات گسترده و ویژه ای را برای اشتغال و فعالیت اقتصادی حتی در مقیاس و ابعاد بسیار کوچک و محدود را با بازدهی مناسب و قابل اتکا فراهم می آورد، این امر می تواند راهکار قابل توجه و مطمئنی برای اشتغال و حضور این سرمایه های ارزشمند ملی و انسانی در عرصه جامعه ارائه دهد و تأثیرگذار باشد، کما اینکه هم اکنون شاهد ورود بسیاری از این اشخاص (ایثارگران) به حوزه صنایع‌ دستی هستیم و ایشان توانسته اند با شایستگی آثاری وزین، زیبا و شکیل را در حوزه‌ های گوناگون صنایع دستی ایران طراحی و تولید نموده و به بازار عرضه نمایند و در این راستا همچنین با انتقال ارزش های دوران دفاع مقدس و بهره وری از آن در طراحی و روح حاکم بر اثر خود، به مثابه سفیرانی شایسته در این انتقال و تبادل فرهنگی عمل نمایند، امری که مسئولین ذیربط باید مجدانه و مشفقانه پشتیبان و حامی آن بوده و دین خود را به این میراث ارزشی و مالی ادا نمایند.

صنایع دستی اصفهان متنوع و اصیل

هفت گردون خیال و پشتیبانی از این عرصه های ملی و ارزشی

بازرگانی هفت گردون خیال در خود این تعهد و پایبندی را به حفظ میراث های ملی، سنتی و ارزشی می‌بیند و دست هنرمندان ایثارگر در عرصه صنایع دستی ایران را می‌فشارد و خرسند از همکاری با ایشان خواهد بود.
همچنین هفت گردون خیال پایبندی، علاقه و تعهد خود را به میراث ملی صنایع دستی ایران با ارائه هدایای جذاب، اصیل و فاخر صنایع دستی در قالب : بسته های اقتصادی، هدایای مدیریتی، محصولات وی‌ آی‌ پی، هدایای تبلیغاتی، محصولات آنتیک، هدایای سازمانی، هدیه جدید، هدیه لوکس، هدیه خاص، هدایای فاخر و… به منصه ظهور رسانده است. وبسایت جامع هفت گردون خیال گواهی است بر این مدعا و دریچه ای رو به دنیایی زیباتر، رنگین تر و اصیل تر.

ست ساعت خاتم میناکاری به همراه گلدان فیروزه کوب

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.