09 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان و رسیدن به شاخصه های جهانی

صنایع دستی ایران و اصفهان و رسیدن به شاخصه های جهانی

صنایع دستی ایران و اصفهان چه به لحاظ کیفی و چه به لحاظ کمی قابلیت دستیابی به شاخصه‌های لازم جهانی را دارا میباشد. ناگفته نماند که بعضاً توانستند حضوری موفق نیز در بازارهای جهانی را تجربه نمایند، اما این تجارب ارزشمند در کسوت فعالیت‌های خودی، پراکنده و تقریبا محدود به دست آمده است، نه طی یک پروسه برنامه‌ ریزی شده، سازماندهی شده، سراسری، همه‌ جانبه و علمی.
حضور موفق در عرصه های جهانی و نیز حفظ و تداوم آن، ساز و کارهای ویژه قطعی و لازم الاجرایی دارد که در صورت لحاظ آن در روند تولید و عرضه صنایع‌ دستی ایران در عرصه داخلی و بین المللی می توانیم شاهد رونق و حضور موفق و سودآوری، ارزآوری، اشتغال‌ زایی گسترده و دائم آن باشیم.

صنایع دستی ایران و اصفهان

چه باید کرد؟

در این ارتباط هر دو سوی این نمودار در ارتباطی تنگاتنگ، پیوسته به هم، لازم و ملزوم و مکمل هم نیز قرار دارند. از سویی تولیدکنندگان و هنرمند صنعتگر حوزه صنایع دستی و از سویی دیگر متولیان امر در عرصه دولتی و نیز سرمایه گذاران محترم در بخش خصوصی، ارتباط صحیح و سالم این دو است که می تواند زمینه ساز رونق، رشد و توسعه مجموعه صنایع دستی اصیل ایرانی گردد. تولید‌کنندگان بومی، محلی و نیز هنرمند صنعتگری که در عرصه ای فراخ تر و سراسری در این حوزه (صنایع‌دستی) مشغول به فعالیت گردیده اند، می بایست به محصول و کالای تولید شده خود نه صرفا به عنوان کالایی اقتصادی و تجاری نگاه نمایند، بلکه باید این نکته مهم را همواره مدنظر قرار دهند که صنایع دستی ایران میراثی گرانبها و ارزشمند است و دارای بار عظیم فرهنگی، زیبایی، معنوی و حامل پیام مهمی از روح ایرانی، فرهنگ و سنن و آداب و رسوم آن است که باید بدون کمترین خلل و خدشه‌ای عرضه گردند. زیرا که صنایع دستی آینه تمام نمایی است از هنر و فرهنگ ملی ما و از سویی دیگر متولیان امر به ویژه مسئولین رسمی آن در تنها ارگان مرتبط با این حوزه (وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) می بایست با هدایت و نظارت و بستر سازی های مناسب و نیز پشتیبانی فنی، حقوقی و مالی لازم به شیوه صحیح، سنجیده شده، علمی و ترسیم چشم انداز ها و افق های کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت برای ترغیب سرمایه گذاران محترم بخش خصوصی برای ورود به این حوزه، عرصه ای که ثابت نموده است در صورت حضور در مجاری صحیح و مناسب، صنعتی است اشتغال زا، درآمدزا و حتی ارز آور و از همه مهم تر صنعتی است با بار عظیم فرهنگی و ارزشی و می‌تواند به مثابه سفیری شایسته در عرصه‌ های جهانی مبلغ پر توانی برای نشر و بسط فرهنگ دیرین، اصیل و زیبای ایرانی در عرصه های جهانی بوده و از این رهگذر زنگارهای نشسته بر باورهای فراسوی مرزهایمان را بزداید و خورشید درخشان هنر و فرهنگ ایران زمین را که متجلی در صنایع دستی ایران است از پس ابرها بیرون آورده و در آسمان آبی زیبا نمایان سازد.

صنایع دستی اصفهان و صادرات

هفت گردون خیال و مسئولیت ها و تعهدات خطیر خود در عرصه صنایع دستی ایران

شرکت هفت گردون خیال بیش و پیش از آنکه محصولات صنایع دستی ایران را کالایی صرفاً تولیدی و یا سرمایه ای و تجاری بداند، آن را سرمایه ای فرهنگی، ارزشی و میراثی ملی می داند و بر همین مبنا همواره در افق فعالیت و تلاش خود، رشد، تعالی و ترقی آن را ضمن حفظ اصالت آن پیگیر می باشد و بر همین اساس با اقدامی خلاقانه و متفاوت با طراحی پکیج های انحصاری و ویژه خود تحت عناوین : بسته های اقتصادی، هدایای مدیریتی، محصولات وی آی پی، هدایای تبلیغاتی، محصولات آنتیک، هدایای اداری، هدایای سازمانی، هدیه خاص، هدیه جدید، هدایای مناسبتی و … راهی نوین را در عرضه ارائه بهینه هدایای صنایع دستی به متقاضیان گرامی و علاقه‌مندان گشوده است.
با رجوع به وبسایت جامع هفت گردون خیال شما نیز رهروی فعال در این عرصه بوده و تجارب شیرین، ارزشمند و متفاوتی را کسب نمایید.

ست بشقاب و گلدان سفال

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.