31 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان و هدیه کریسمس

صنایع دستی ایران و اصفهان و هدیه کریسمس

با نزدیک شدن به ایام کریسمس و ولادت حضرت مسیح (ع) جنب و جوشی در زمینه تهیه هدیه کریسمس به ویژه بین هم میهنان عزیز مسیحی مان در جامعه به چشم می‌خورد و به ویژه این که سایر هم میهنان ما نیز به مناسبت کریسمس و نیز سال نو میلادی (ژانویه) هدایایی را به هم وطنان و همکاران و دوستان مسیحی خود در ایران و یا سایر کشورهای جهان اهدا و یا ارسال می‌ نمایند.
خوشبختانه انتخاب هدیه کریسمس و هدیه ژانويه از حوزه صنایع دستی ایران و اصفهان و هدایای ویژه این عرصه برای چنین مناسبت‌ هایی میسر است، چرا که هنرمندان عزیز و صنعتگران صنایع دستی متناسب با این ایام و فرهنگ، محصولات خاصی را به عرصه تولید و عرضه رسانیده و پاسخگوی نیاز جامعه به این بخش از مناسبت‌ ها بوده‌اند.
عرصه های متنوع و پر شاخه صنایع دستی ایران و اصفهان همچون خاتم کاری، میناکاری روی مس، میناکاری روی سفال، میناکاری روی شیشه، میناکاری روی طلا، میناکاری روی برنج، میناکاری روی نقره و میناکاری روی چوب، نقره نما، فیروزه کوبی، مس و پرداز، مس و نقاشی (ابداعی هفت گردون)، منبت، معرق، ترمه، قلمکار، قلمزنی، حکاکی مس، حکاکی چوب، سفال، سرامیک، شیشه، فرش و گلیم و تابلو فرش دست بافت، زیورآلات نفیس سنتی و مدرن دست ساز و بسیاری از عناوین دیگر.
هنرمندان صنعتگر به ویژه در مهد صنایع دستی ایران و اصفهان با توجه به حضور پرشمار هم وطنان مسیحی در شهر اصفهان و منطقه تاریخی و زیبای جلفای اصفهان محصولات بسیار زیبا و نفیسی را با بهره‌گیری از نمادها و سمبل های مسیحیت به ویژه نماد مقدس صلیب، طراحی و خلق نموده اند که بسیار زیبا، مناسب و همچنین شایسته اعیادی همچون کریسمس و آغاز سال نو میلادی برای هموطنان مسیحیمان است.
از جمله آنها ساعت های دیواری نفیس خاتم کاری منقوش به نقش صلیب در وسط یا انواع زیورآلات نقره و طلای دست ساز با بهره‌گیری از هنرهایی همچون میناکاری و حکاکی نقره با نقش صلیب و بسیاری از ظروف و ادوات مورد استفاده عزیزانمان در مراسم ها و اعیاد و آیین‌ های خاص و ویژه خود.
یا در حوزه مینا‌کاری، هنر-صنعتی با قدمتی دیرین و دارای اصالت و برگرفته از روح هنر جوی ایرانی شاهد عرضه محصولات بسیار متنوع چه با زیرساخت مس چه با زیر ساخت سفال و شیشه می باشیم.
به ویژه در حوزه میناکاری روی طلا و میناکاری روی نقره شاهد ابداعات فوق‌ العاده‌ای برگرفته از نمادها و سمبل های ملی و میهنی همچون گل و مرغ، اسلیمی، اساطیری، ابنیه تاریخی و طرح های مدرن هستیم.

صنایع دستی ویژگی ها و نیازها

هفت گردون خیال و هدایای ویژه کریسمس

بازرگانی هفت گردون خیال در راستای توجه به نیازهای متنوع جامعه با آحاد و طبقات مختلف، در اقدامی خلاقانه گام های مهم و اساسی در زمینه تأمین هدایای مورد نیاز در مناسبت‌ های مختلف از جمله کریسمس و سال نو میلادی برداشته است. پکیج‌های متنوع هفت گردون خیال با چیدمان های جذاب و متنوعی از نفیس ترین محصولات صنایع دستی هفت گردون پاسخگوی نیازهایی در زمینه های : بسته های اقتصادی، هدایای تبلیغاتی، محصولات آنتیک، محصولات وی آی پی، هدایای مدیریتی، هدیه اداری، هدایای مناسبتی، هدیه خاص، هدیه نفیس، هدیه ویژه و… بوده و با عرضه تمامی پکیج های پیشنهادی خود در وبسایت جامع خویش یاری رسان شما متقاضیان محترم در تهیه هدایای مورد نیازتان بوده و با شما از ابتدا تا انتها همراه، همگام و پاسخگو خواهد بود.

ست سنبلدان و قندان فیروزه کوبی

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.