01 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستایی

صنایع دستی توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستایی

آیا صنایع دستی ایران و اصفهان می‌توانند به مثابه الگویی بومی و ملی برای صنایع کشور به ویژه صنایع وابسته جهت خروج از وابستگی قلمداد شوند؟
پاسخ به این سوال در بدو امر شاید آسان به نظر آید و پاسخ مثبت عموم را در بر داشته باشد، لیکن این مقوله مستلزم نگاهی دقیق‌ تر و کارشناسانه تر می باشد و باید چرایی آن را با بررسی بنیادی تر صنایع دستی و کنکاش در علل توفیق و تداوم حیات صنایع دستی ایران و اصفهان پیگیری نمود تا در پی آن بتوان با ترسیم الگوهای مناسب به سراغ مقوله‌ ای به نام صنایع وابسته یا نیمه وابسته رفت.

ست گلدان و شیرینی خوری قلمزنی و نگارگری

چرا صنایع دستی صنعتی به تمام ملی است

در پاسخ به پرسش فوق از علل مختلفی می‌توان سخن به میان آورد که طی گفتار زیر اشاراتی کوتاه بدان خواهد رفت، از مهمترین نکات قابل ذکر اینکه دانش تولید صنایع دستی دانشی بومی، داخلی و غیر وارداتی است. این امر در کلیه زیر مجموعه های متنوع صنایع دستی ایران و اصفهان کاملا مشهود است. دوم اینکه نیروی کار متخصص حرفه ای و نیز نیمه ماهر در تمامی گرایش های صنایع دستی به طور وسیعی موجود بوده و آماده به کار می‌باشند. سوم اینکه مواد و مصالح مورد نیاز در کلیه محصولات صنایع دستی در عرصه تولید کاملاً بومی و داخلی بود و تهیه آن احتیاج به ارزهای خارجی و طی پروسه واردات ندارد. چهارم حوزه تولید محصولات فوق، گسترده ای به وسعت خاک میهن عزیزمان است. هر ناحیه ای در این آب و خاک و از هر اقلیمی می‌توان به عنوان پایگاه و عرصه ای برای تولیدات صنایع دستی متناسب با شرایط جغرافیایی و نیز نیازمندی ها، آداب و رسوم و سنن و فرهنگ آن دیار بهره برد. پنجم اینکه سرمایه گذاری اولیه با توجه به نرخ دستمزد های کم، قیمت مناسب، مواد اولیه به نسبت مشابه خارجی، سرمایه کلان لازم نخواهد داشت. (کم بودن هزینه راه اندازی و تولید) ششم زود بازده بودن سرمایه گذاری در این حوزه و ایجاد ارزش افزوده ای مناسب و قابل قبول. هفتم کاربردی بودن صنایع دستی ایران صرف نظر از منظر زیبایی و جذابیت های بصری. هشتم اشتغال‌ زایی گسترده در حوزه‌های مختلف و مرتبط با این عرصه. یقیناً می‌توان عوامل دیگری را نیز به این موارد مطروحه اضافه نمود تا نگاهی جامع تر، دقیق تر و علمی تری به این مقوله داشت.
تمامی موارد مطرح شده می‌تواند به مثابه الگویی موفق مد نظر گرفته شود برای رهایی صنایع وابسته یا نیمه وابسته و دستیابی به صنایعی به تمامی ملی و بومی.

صنایع دستی ایران و اصفهان

هفت گردون خیال و صنایع دستی فاخر

شرکت هفت گردون خیال با ورود آگاهانه به این عرصه و تلاش بی وقفه در جهت ایجاد بسترهای نوین، جهت رشد، ترقی و گسترش آن تمامی هم و غم خود را در این سمت و سو به بوته آزمایش و اقدام گذارده است و با عنایت به بهره‌مندی از اساتید گرانقدر خود گام‌ هایی متفاوت و نوین را در عرصه تولید و عرضه شایسته این محصولات نفیس و فاخر برداشته است، که برآیند آن ارائه پکیج های جذاب، خلاقانه، کاربردی و زیبا از مجموعه‌ای از بهترین‌ های حوزه خاتم کاری، میناکاری، نقره نما، مس پرداز، مس و نقاشی، (ابداع انحصاری هفت گردون خیال) ترمه، قلمکار، قلمزنی، فیروزه کوبی و… تحت عناوین بسته های اقتصادی، هدایای تبلیغاتی، هدایای مدیریتی، محصولات آنتیک، محصولات وی‌ آی‌ پی، هدایای سازمانی، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدیه خاص، هدایای فاخر و… می باشد.
وبسایت جامع هفت گردون خیال عرصه ای است برای ارائه این خلاقیت، جذابیت و زیبایی که با ورود به آن ضمن مشاهده کلیه هدایای صنایع دستی اعم از پکیج ها و محصولات انفرادی، میتوانید تجربه شیرینی از خریدی متفاوت، امن، آسان، به صرفه و جذاب را به انجام رسانید.

صنایع دستی اصفهان و صادرات

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.