31 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > خاتم کاری > ادوات موسیقی خاتم

ادوات موسیقی خاتم

صنایع دستی ایران دارای ظرفیت و پتانسیل ویژه‌ای است که این امکان را دارد که در بسیاری از عرصه های گوناگون زندگی ما حضوری نمایان و پررنگ داشته باشد و هنرمندان این حوزه با نگاه خلاقانه خود هر روز عرصه‌هایی نوین را تجربه نموده و وسعت دایره کاربرد این محصولات را افزایش می دهند. هنر-صنعت خاتم کاری نیز به عنوان میراثی اصیل و گرانبها از این امر مستثنی نبوده و ما شاهد بروز خلاقیت ها و نوآوری های روز افزونی در این حوزه هستیم. تنوع محصولات خاتم اعجاب انگیز میباشد. خاتم کاری هنری است که با زیبایی و جلوه تمام و کمال خود محیط پیرامون ما را به مراتب دلنشین تر و زیباتر می‌نماید، به گونه ای که می توان در ذهن خود سرایی را مجسم ساخت که در آن خاتم کاری و تزئینات خاتم حرف اول را می‌زند.علاوه بر خاتم کاری سایر گرایش های صنایع دستی ایران همانند میناکاری روی مس طلا نقره شیشه، فیروز کوبی، مس و پرداز، قلمزنی، قلمکار و ترمه، فرش و گلیم و گبه، نقره نما، حکاکی مس، نیز امروزه عرصه هایی نوین را در طراحی و اجرا تجربه می نمایند.
محصولات خاتم کاری طیفی وسیع و متنوع را شامل می‌شود. در آن حوزه‌های گوناگونی را می توان شاهد بود، لوازم و تجهیزات پذیرایی همانند شیرینی خوری، میوه خوری، آجیل خوری، گلدان، قاب تابلو، سرویس های مدیریتی چند تکه، ادوات تفریحی ورزشی مانند : شطرنج خاتم، تخته نرد خاتم، سنگاب، سرویس چای خوری به همراه سینی و قندان خاتم، سرویس شربت خوری و بسیاری محصولات دیگر.
در اینجا به محصولی اشاره خواهد رفت که در دو حوزه فرهنگی و هنری ایران دارای جایگاهی رفیع میباشد. ادوات و آلات موسیقی خاتم و سازهای سنتی ایرانی بعضاً توسط هنرمندان و اساتید چیره‌دست خاتم کار به زیور خاتمی زیبا و اصیل آراسته گردیده اند. تلفیق این دو با هم زیبایی و جلوه بی همتایی را خلق کرده است. سازهایی که تاکنون به آرایه خاتم آراسته گردیده اند عبارتند از تنبک و دف خاتم، تنبور، تار و سه‌تار و سنتور خاتم که هر کدام دارای جلوه ای زیبا و منحصر به فرد هستند، به ویژه اینکه استادکاران هنرمند خاتم کار طرح ها و نقش های متنوع، جذاب و بی همتایی از خاتم ناب و اصیل را بر روی بدنه، دسته، پیرامون و یا تمام آنها همانند تنبک کار کرده اند، که علاوه بر لذت بردن از ملودی‌های نواخته شده توسط نوازندگان سازهای مذکور، زیبایی و جذابیت فوق العاده آن نیز چشم ها را مسحور خود می نماید. اساتید نامداری از سازندگان ادوات موسیقی همچون استاد شیرانی سازنده چیره دست و نامی تنبک محصولات فراوانی از آثار خلق شده خود را به دست استادکاران برجسته خاتم سپرده و ماحصل کار، خلق محصولی زیبا، بی نظیر و استثنائی گشته است.

خاتم و هفت گردون خیال

شرکت هفت گردون خیال در راستای تولید و عرضه محصولات متنوع و جذاب صنایع دستی ایران مجموعه بی نظیر و نفیسی از هدایای خاتم کاری خود را در قالب انفرادی و یا در قالب ترکیبی با سایر محصولات صنایع دستی از شاخه‌های دیگر تحت عنوان پکیج بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای تبلیغاتی، محصولات وی‌ آی‌ پی، هدایای سازمانی، هدایای مناسبتی، هدیه خاص، ویژه و فاخر را خدمت علاقمندان و متقاضیان گرامی عرضه نموده است که با رجوع به وبسایت جامع شرکت هفت گردون می توانید با مشاهده تمامی آن محصولات و پکیج ها نسبت به انتخاب، خرید و دریافت آن با خیالی آسوده اقدام نمایید.

ست آجیل خوری خاتم

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.