01 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > خاتم کاری > جعبه خاتم کاری

جعبه خاتم کاری

صنایع دستی ایران را می‌توانیم به رنگین کمانی زیبا تشبیه نماییم که پس از باران شکل می‌گیرد. آسمان فرهنگ و تمدن ایران‌ زمین شاد و زیبا و رنگین و درخشان است. از رنگین کمان صنایع دستی ایران صنایعی که هرکدام دنیایی از نقش و رنگ و جلوه و شکوه هستند، از آبی لاجوردی و فیروزه‌ای میناکاری بگوییم، تا گل های چند ضلعی منظم و چند پر سبز و زرشکی خاتم و یا از شکوه فیروزه اصل نیشابور که بر روی لوازم، اشیا و ظروف فیروزه کوبی خوش می درخشد بگوییم، یا از جلوه و جلای و بارقه ظروف نقره نما که نگاه را مجذوب خود میکند.
به راستی که این گلستان زیبا را نمیتوان آنچنان که باید و شایسته است توصیف نمود. استادکاران و هنرمندانی که در جای جای این خاک هنر پرور گلی بر این گلستان رنگی افزوده اند و هوا را عطرآگین و مسئول هنر و مسخر خویش نموده اند. امروز سخن از خاتم میرود این میراث اصیل، ناب و گرانبهایی که نسل به نسل به نسل امروز به امانت سپرده شده تا این ودیعه را پربارتر، زیباتر و وزین تر تحویل آیندگان بدهند. آری خاتم کاری هنری که رخت از دربار سلاطین و امرا و اشراف بر کشید و پا در خانه‌ها، سراها و سراچه های مردمان گذاشت. کمتر خانه ایرانی را می‌توان یافت که در آن قطعه خاتم نباشد. خاتم اصیل و ناب شیراز و یا اصفهان. تنوع گسترده ای را در باب محصولات خاتم می‌توان مشاهده کرد از لوازم پذیرایی و خانگی تا ست های های مدیریتی و اداری و انواع قاب تابلو های نفیس و ادوات و تجهیزات سرگرمی ورزشی نظیر شطرنج خاتم.

امروز به علاقمندان هنر خاتم یکی دیگر از محصولات نفیس و ارزشمند خاتم را معرفی می نماییم. جعبه های بزرگ ویژه هدیه ، آلبوم های عکس و اشیای نفیس و قیمتی. جعبه های بزرگ خاتم کاری شده علاوه بر اینکه دارای زیبایی و جذابیت خاص خود است بلکه به عنوان وسیله ای محکم و ماندگار برای نگاهداری لوازم ، اشیا و ادوات خاص و ارزشمندمان نظیر آلبوم های عکس خانوادگی ، مدارک و اسناد مهم ، اشیا و قطعات ارزشمند نظیر زیورآلات طلا و جواهر و بسیاری از این دست که در خانه هر ایرانی یافت می شود.

این جعبه های بزرگ هم به صورت کاملا خاتم و در ترکیب با سایر شاخه های صنایع دستی همچون مینا ، معرق ، منبت ، نگارگری و …ترکیبی بدیع ، زیبا و دلنشین را به وجود آورده اند که نگاه هر بیننده ای رابه خود مسحور می نماید.

ست گلدان و قلمدان خاام کاری

خاتم و هفت گردون خیال

شرکت هفت گردون خیال طراح و مبدع بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای مناسبتی، محصولات وی آی پی، هدایای سازمانی و تبلیغاتی، هدیه خاص و ویژه ضمن پیشنهاد شطرنج خاتم به عنوان هدیه خاص به علاقمندان و متقاضیان عزیز همچنین پیشنهاد ترکیبی خاتم و مینا کاری را عنوان می نماید که با مراجعه به وبسایت شرکت هفت گردون خیال می‌توانید ترکیبات جذاب و دوست‌داشتنی فوق را ملاحظه فرمایید.

صنایع دستی اصفهان ویژه هدایای اداری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.