31 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > شربت خوری میناکاری

شربت خوری میناکاری

در میان صنایع دستی ایران، میناکاری توانسته است حضور بیشتری در میان جامعه داشته باشد در هر خانه و سرایی قطعه مینا کاری شده جلوه نمایی می کند و مهم تر این که میناکاری حوزه‌ای است با گستردگی زیاد در نوع محصول از انواع ظروف پذیرایی شامل شیرینی خوری، گز خوری، آجیل خوری، بشقاب و کاسه، گلدان، انواع قاب های ترکیبی، انواع ساعت های دیواری، سرویس شربت خوری، سرویس چای خوری و… است. سرویس شربت خوری میناکاری یکی از محصولات بسیار زیبا و خاص میناکاری است که در اشکال مختلفی طراحی، تولید و عرضه گردیده اند. سینی های میناکاری شده بسیار زیبا با حاشیه های دالبری و یا ساده، گیلاس پایه دار فوق العاده و زیبا.
میناکاری همانگونه که از نامش بر می آید انتخابی بسیار با مسمی و شایسته است، چه این که نقوش و رنگ آمیزی آن تداعی‌گر آسمان نیلگون و تمامی زیبایی‌های آن است. محصولات میناکاری دارای حس و روحی متعالی و ملکوتی است. چه این که جلوه تمام و کمال و هنرمندانه‌ای از پهنه گسترده آسمان با تمام زیبایی های انحصاری آش می باشد. نقوش اسلیمی و خطوط بی نظیر منحنی مستور در این شیوه طراحی و نگارگری تداعی‌کننده پرشوری از کهکشان های خیال انگیز و پیچ در پیچ است. نقوش مینا دارای ظرافتی فوق العاده و تمامی ناپذیر است. شروع و پایانی را به سختی بتوان در آن یافت و همه نقوش و خطوط به عمقی لایتناهی موزون و همگن و خیال‌انگیز ختم می‌شود. به مدد پیشرفت و گسترش دایره ای دید و تغییر ذائقه نسل‌های جدید شاهد بروز پاره‌ای خلاقیت‌ها و تغییر نگرش ها و تغییر بافت در فضای آثار و محصولات هنری از جمله میناکاری می باشیم که این خلاقیت موجب ابداع شاخه های جدید در این حوزه تحت عنوان مس و پرداز شده است، که خود دنیایی دیگر است از ترکیب رنگ و نقش و حس و خیال.

محصولات میناکاری هفت گردون خیال

شرکت هفت گردون خیال ارائه ای متفاوت را از هدایای میناکاری و همچنین اعم محصولات صنایع دستی نظیر خاتم‌کاری، فیروزه کوبی، مس و پرداز، میناکاری روی مس طلا نقره و شیشه، ترمه، قلمکار، نقره نما و … عرضه داشته است. این تفاوت عمدتاً در حوزه بسته‌بندی و عرضه به چشم می‌خورد. پکیج هایی نظیر بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای تبلیغاتی، محصولات وی آی پی، هدایای سازمانی، هدایای مناسبتی، هدیه خاص نفیس و فاخر که پیشنهاد هفت گردون خیال به متقاضیان گرامی این دسته از محصولات و آثار می باشد. بسته بندی های زیبای هفت گردون خیال که متکی به جعبه های بسیار شکیل و مستحکم است گامی دیگر است که شرکت توانسته است بردارد.

ست آجیل خوری میناکاری و دیوان حافظ

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.