04 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی و صادرات

صنایع دستی و صادرات

صنایع دستی ایران به عنوان یکی از قدیمی ترین و همچنین اصیل ترین صنایع داخلی میهن عزیزمان میباشد که قدمتی به درازای تاریخ مکتوب این سرزمین دارد. صنعتی برخواسته از دل و روح هنر پرور فرهنگ ایران زمین با گستره ای به وسعت خاک سرزمین پهناورمان با رنگین کمانی چند رنگ و خوش نقش از اقلیم ها، سنن و آداب و رسوم و فرهنگی چند وجهی. هر سوی آن به زیبایی و درخشندگی به جلوه گری شهره می باشد.

اصفهان طلایه‌دار تولیدو عرضه آثاری زیبا و شاخص در بسیاری از گرایش ها و زیرمجموعه های صنایع دستی ایران بوده که بعضی از محصولات آن به شهرتی جهانی و مطلوبیتی بین المللی نیز دست یافته است. آثار زیبای میناکاری، قلم کار، خاتم کاری گوشه‌ای از این هنر – صنعت والا میباشد که اصفهان را در رأس عرضه کنندگان محصولات نفیس صنایع دستی ایران به جهانیان شناسانده است.

خاتم نفیس و اصیل شیراز چشم ها را در اقصی نقاط ایران و بسیاری کشورهای دیگر دنیا، به خود خیره می دارد.

فرش تبریز و کاشان شهرتی عالمگیر او را برای خود کسب نموده اند.

سرامیک و سفال لالجین همدان، ترمه یزد، سوزن دوزی و آینه دوزی سیستان و بلوچستان، گلیم و گبه، صنایع شیشه و آبگینه همه و همه به لحاظ زیبایی و کاربرد و حتی بهای مناسب آن در قیاس با نمونه های دیگر کشورها، دارای قابلیت تمام و کمال و بازار مناسب جهت صادرات بوده به شرط آنکه از مجاری صحیح و در بستری مناسب و اصولی، شناخت صحیح بازارهای هدف، بسته بندی شکیل و استاندارد و تبلیغات مناسب همراه باشد. در گام نخست این امر بر عهده متولیان رسمی به ویژه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران است که با بسترسازی مناسب، رفع ممانعت های دست و پاگیر و بیهوده رسمی و قانونی، پشتیبانی همه جانبه حقوقی و قانونی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این حوزه، فرهنگ سازی لازمه در این ارتباط و بسیاری عوامل خرد و کلان دیگر، زمینه را برای تولید و عرضه و صادرات آن فراهم آورند و رونق و شکوفایی و رشد اقتصادی و نیز اشتغال زایی منبعث از آن را به همراه آورند.


هفت گردون خیال و اندیشه صادرات صنایع دستی

هرچند که هم اکنون این شاید آنگونه که شایسته است در حوزه فعالیت شرکت هفت گردون خیال به جلوه پررنگی نداشته باشد، اما بی شک یکی از اهداف بلند مدت و مورد نظر این مجموعه رسیدن به آن نقطه است.
صادرات صنایع دستی ایران خیالی دور از دسترس نیست فقط همت لازمه، برنامه ریزی صحیح و اصولی، سرمایه‌گذاری و تشویق فعالان بخش اقتصادی و سرمایه‌گذاران به مشارکت در این حوزه مهم اقتصادی باید سرلوحه امور قرار گیرد که هر سه را هفت گردون خیال وجهه همت خود قرار داده است و حتی گام هایی را نیز ولو اندک در این راستا برداشته است.
وبسایت جامع هفت گردون خیال به دو زبان فارسی و انگلیسی دریچه ای است که به این دنیای شگفت انگیز نقش و طرح و هنر باز شده است و شما را با روح فرهنگ غنی و پربار و رنگین ایران آشنا می سازد. ضمن اینکه می توانید با مشاهده دستاورد های نوین شرکت در طراحی، تولید و ارائه بسته های متنوع هدایای صنایع دستی از جمله بسته های اقتصادی، هدایای سازمانی و تبلیغاتی، هدایای مناسبتی، محصولات وی آی پی، هدایای خاص و ویژه، هدایای مدیران و… اقدام به تهیه و دریافت آن نمایید.

ست سنگاب و بسقاب دالبری خاتم کاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.