06 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی و معافیت مالیاتی تولیدکنندگان

صنایع دستی و معافیت مالیاتی تولیدکنندگان

در تمامی ممالک دنیا برای تولیدکنندگان کوچک و همچنین تولیدکنندگان صنایع دستی، سنتی و محلی تسهیلاتی ویژه قائل می‌شوند. این تسهیلات از پرداخت وام‌های کم بهره، اهدای غرفه های فروش، راه اندازی بازارچه های محلی، کمک به تهیه مواد اولیه تا تدوین مقررات و قوانین حمایتی برای پشتیبانی حقوقی و قضایی در مواقع مقتضی و… بخش کثیری از تولید کنندگان صنایع دستی ایران در کارگاه های کوچک و حتی خانوادگی و خانگی مشغول به فعالیت بوده و هستند. طبعا این افراد دارای بنیه مالی و توان و استطائت مناسب و مطمئنی نبوده و شدیداً نیازمند حمایت‌های لازمه جهت ادامه فعالیت خود تا رسیدن به وضعیت با ثبات و مطلوب می باشند. بسیاری از محصولات گوناون وزیبای صنایع دستی ایران در نقاط محروم و دور افتاده ای ساخته می شود که باید اقدامات حمایتی، تقنینی و مالی از این هنرمندان ناشناس صورت پذیرد تا چراغ این هنر در اقصی نقاط کشور همیشه روشن بوده و نیز شاهد رونق و رشد فعالیتهای اقتصادی و هنری در همه مناطق این دیار باشیم. بر طبق بیانات وزیر محترم میراث با تغییراتی که در ماده ۱۴۲ قانون مالیاتها ایجاد گردیده است در پیش نویس آن سقف درآمد اشخاص حقیقی که شامل تولید کنندگان صنایع دستی و بافندگان فرش دستباف است تا مبلغ ۲ میلیارد ریال از پرداخت مالیات معاف میگردند. این اقدام هرچند در شرایط فعلی گامی امیدوار کننده است اما کافی نیست.به صنایع دستی ایران و تولید کنندگان آن باید با نگاهی متفاوت نگریست، چه اینکه صنایع دستی فقط کالایی تولیدی جهت رسیدن به سود و بازگشت مضاعف سرمایه نیست، بلکه بیش و پیش از هر چیز صنایع دستی کالایی فرهنگی است که در خود حامل ارزش ها، سنت ها و فرهنگ والا پیشینیانمان استکه به میراث به نسل کنونی سپرده شده است و ایجاب می نماید که ما نیز با بهترین تمهیدات ممکن نه تنهاذحافظ و نگاهبان شایسته برای این میراث اصیل ملی باشیم بلکه باید با بهترین کیفیت ممکن و مطلوب آن را به نسل‌های آینده بسپاریم و تمام تلاش، و همت و کوششمان در حفظ، گسترش و اشاعه آن متناسب با نیازها و سلائق روز و نسل‌های امروزین باشد، با حفظ اصالت و بنیاد محصولات و مجموعه ها.

شرکت هفت گردون خیال میراث دار و مبتکر

شرکت هفت گردون از بدو فعالیت و تاسیس خود همواره خود را متعهد به نگاهبانی شایسته از این میراث گرانبهای ملی دانسته و می‌داند بر خود واجب می داند که به هر نحو شایان توجه و مقدوری در ارائه و عرضه بهینه این محصولات زیبا و نفیس که بیانگر روح سرزنده و هنر دوست ایرانی است، تلاش نماید.محصولاتی که به مدد سالیان سال و ای بسا در بعضی از زیرمجموعه‌های صنایع دستی قرن ها تلاش تجربه و کوشش به میراث ما رسیده است. میناکاری، خاتم کاری، فیروزه کوبی، مس و پرداز، قلمکار، ترمه، منبت، معرق، سفال، شیشه، سرامیک، قلم زنی و حکاکی مس گوشه‌ای از این دریای خروشان و مواج و زیباست.
هفت گردون خیال به منظور قدر نهادن و ارج گزاری این میراث گرانبها و عرضه شایسته آن، با طراحی و تولید انواع جعبه های شکیل، نفیس و مستحکم و ارائه پکیج های جذاب، متنوع و گوناگون از قبیل بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای تبلیغاتی و سازمانی، محصولات وی آی پی، هدایای مناسبتی ، هدایای خاص و ویژه و… به سهم خود قدردان این میراث مشترک و اصیل بوده و همگان را به بازدید و مشاهده وبسایت جامع خود دعوت می نماید.

ست بشقاب میناکاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.