07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنعت گردشگری نقش مهمی در تحقق جهش تولید دارد

صنعت گردشگری نقش مهمی در تحقق جهش تولید دارد

آقای دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اذعان داشت که می توان شاهد جهش تولید در صنعت گردشگری و واحدهای خدماتی که ایجاد ارزش افزوده و درآمد و ثروت برای کشور می‌کند،بود و باید به آن دقت و توجه مخصوص داشت چرا که بخش‌های خدماتی نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و ارز آوری دارند.
ایشان در گفتگویی که عصر روز سه شنبه 1399/01/22 با رادیو گفتگو داشتند در رابطه با نامگذاری سال ۹۹ به نام سال جهش تولید تاکید کردند که چند سالی است که به موضوع تولید توجه ویژه ای مبذول داشته می شود که این موضوع بیانگر اهمیت تولید در کشور است. در ادامه ایشان متذکر شدند که دولت در این راستا اقدامات خوبی داشته است و در دولت فعلی به آن توجه کافی شده است. مونسان همچنین از وضعیت وجود کالاها و اقلام ضروری در فروشگاهها و مراکز عرضه با توجه به شیوع ویروس کرونا در مقایسه با کشورهای اروپایی اظهار رضایت کرد. ایشان اقلام بهداشتی را مستثنی کرده و آنرا تحت تاثیر شوک به وجود آمده دچار مشکلاتی دانستند. وی یادآور شد بزرگ‌ترین موضوعی که می تواند به استقلال کشور کمک کند، مسئله تولید است. وی در ادامه عنوان نمود که ضریب ایجاد اشتغال در بخش‌های خدماتی بسیار بالاست به گونه ای که امروزه از صنعت گردشگری به عنوان صنعت یاد می کنند و هنگامی که از صنعت صحبت می شود شامل صنعت گردشگری و خدماتی نیز می شود. طبق آمار ارائه شده توسط ایشان در سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۱۱ میلیارد دلار درآمد ارزی حاصل از گردشگری به شکل مستقیم بوده و با در نظر گرفتن درآمدهای غیر مستقیم بیش از ۳۳ میلیارد دلار یعنی ۳ برابر خواهد بود.
مونسان با اشاره به شیوع ویروس کرونا تصریح کرد که صنعت گردشگری در کشور بسیار حائز اهمیت بوده و و رکود در این بخش بازتابی بلافصل است در رکود سایر بخش ها را به دنبال خواهد داشت و این ارتباط دو سویه و متقابل بوده باید به آن توجه و دقت کافی مبذول داشت.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.