04 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > عید بزرگ مسلمین نماز عید سعید فطر و صنایع دستی ایران

عید بزرگ مسلمین نماز عید سعید فطر و صنایع دستی ایران

شاید در نگاه اول این سوال به اذهان متبادر شود که چه ربطی می‌توان بین بزرگداشت عید سعید فطر و نماز معنوی آن و صنایع دستی برقرار نمود؟
پاسخ به این سوال بسیار ساده لیکن عمیق است. هر رسم و سنت و آیینی و هر گرامیداشتی اعم از آداب و رسوم مذهبی یا ملی و بومی دارای ویژگی ها، مقدمه، مؤخره و الزاماتی است که رعایت آن نکات و اصول می‌تواند کمک شایان و قابل توجهی به هر چه باشکوه تر برگزار کردن آن بنماید. نماز عید سعید فطر در پایان یک‌ماه روزه‌داری و پرهیز و عبادت خداوند بزرگ پایانی باشکوه است بر آن و چه بهتر که این سنت زیبا و پسندیده هرچه بهتر و زیباتر برگزار گردد. از آداب و رسوم نماز و واجبات آن لباس و مکان نمازگزار می‌باشد که باید پاک و مطهر باشد. همچنین در روایات و احادیث از بزرگان و ائمه اطهار (ع) روایت است که بزرگان دین ما در هنگام نماز بهترین لباسها و پاک ترین آنها را پوشیده، موها را شانه و آراسته و خود را معطر می نمودند و به عبارتی با بهترین صورت ممکن در پیشگاه خداوند منان حاضر گردیده و رسم نماز را به جا می آوردند. به ویژه در ایام شادی و شعف اعیاد بزرگی چون عید فطر، عید قربان، عید مبعث و عید غدیر که نمازهایی ویژه بر آن مترتب است، این امر جلوه‌ای دوچندانی نموده است. همچنین است سنت زیبای اهدای هدایا و صله های ویژه در این ایام خجسته. بر این مبنا و اساس است که می توان به این نتیجه زیبا و پسندیده رهنمون گشت که جهت هرچه باشکوه تر و زیبا تر شدن این مناسک و آداب آن از بهترین لوازم و ابزار جهت گرامیداشت و برگزاری نماز آن بهره برد. صنایع‌دستی ایران در زمینه عبادات و رسوم آن نیز حرفی برای گفتن دارد. ترمه های اصیل ایرانی با نقوش و رنگ بندی و بافت بی‌نظیر و جلوه و جلای خود گزینه ای بسیار مناسب جهت سجاده و جانماز بوده و هنرمندان عزیز صنعتگر در این راه پیشقدم گردیده و سجاده و جانماز های بسیار زیبا و ارزشمندی را از پارچه ترم فراهم کرده و عرضه داشته اند. همچنین رحل قرآن مجید با استفاده از صنعت و هنر خاتم سازی محصولی ارزشمند را تقدیم مؤمنین و قاریان محترم نموده است که استفاده از آن در برگزاری آیین ها و مناسک ویژه این اعیاد نقش پررنگی در هر چه باشکوه تر و زیباتر کردن آن آداب و مناسک برعهده دارد. با امید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و بهره‌وری از برکات این عید بزرگ.

هفت گردون خیال و ترمه و قلمکار اصیل

شرکت هفت گردون خیال نیز همگام با سایر مسلمین و هم وطنان گرامی و نیز با بهره‌وری از اساتید و بزرگان صنایع دستی ایران مجموعه ای زیبا و بی نظیری از بهترین آثار و محصولات صنایع دستی ایران از جمله ترمه و قلم کار را به همراه سایر محصولات زیبا و نفیس شاخه های مختلف صنایع دستی ایران از جمله خاتم کاری، میناکاری روی مس و در آینده نزدیک میناکاری روی شیشه، طلا و نقره، فیروزه کوبی، مس و پرداز، قلمزنی، حکاکی روی مس، قاب تابلو، سفال و سرامیک را برای دوستداران و علاقه مندان به هنرهای فوق فراهم نموده و پیشنهادات جذابی را در قالب بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای مناسبتی، محصولات وی‌آی‌پی، هدایای تبلیغاتی، هدایای سازمانی، هدیه خاص و ویژه در بسته بندی های انحصاری خود جهت رفع نیاز متقاضیان محترم به ویژه در این ایام خجسته تدارک دیده است که با مراجعه به وبسایت جامع هفت گردون خیال می توانید ضمن مشاهده تمامی محصولات فوق خریدی امن، آسان و مطمئن را تجربه نمایید.

ست گلدان خاتم کاری و قلمدن خاتم

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.