06 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > عید رمضان آمد و عید صنایع دستی هم در راه است

عید رمضان آمد و عید صنایع دستی هم در راه است

سرانجام پس از یک ماه بندگی، عبادت و روزه داری و نیایش سحرگاهی و عبادات شبانه و مناسک ویژه ماه پرخیر و برکت رمضان، عید سعید فطر در بسیاری از کشورهای دنیا و فردا نیز در کشور عزیزمان ایران جشن گرفته شده و خواهد گردید و امید می رود که تبعات و اثرات و مناقب این ماه خجسته و پر برکت تا رمضان سال آینده مستدام باشد. این ایام پرفیض از طرفی با سنن و مناسک و آدابی همراه بوده که پیوندی زیبا و دلنشین با میراث ملی ما ایرانیان یعنی صنایع‌دستی یافت و آن پهن نمودن سفره های معنوی افطار و سحر با لوازم و اسباب و ظروف زیبا و روح نواز صنایع‌ دستی از جمله سفره های ترمه و قلمکار، جانمازی های ترمه، رحل های منبت و خاتم کاری شده قرآن کریم، استفاده از ظروف زیبا و جذاب میناکاری و نقره نما در سفره های افطار، استفاده از گلاب پاش های خاتم، نقره نما، میناکاری و… که بر معنویت، زیبایی و روحانی لحظات ناب اذان مغرب و افطار و سحر های ماه مبارک رمضان بیش از پیش افزوده بود و این پدیده امری مبارک و خجسته بود که شاهد آن بودیم و ان شاالله در سال ها و مناسبت ها و اعیاد و مناسک دیگر گسترده تر شاهد آن باشیم.
صنایع دستی ایران علاوه بر کاربردهای فراوان در زندگی روزمره دارای جلوه های بصری و زیبایی‌های خاص و ویژه است که کمتر بیننده ای است که از آن لذت نبرده و قطعه و تکه ای از آن را در خانه خود نداشته باشد، به ویژه اینکه در صنایع دستی میناکاری، علاوه بر ظروف و ادوات گوناگون شاهد استفاده بیشتر از این صنعت_هنر در ساخت زیورآلات بانوان نیز می باشیم. که با اقبال فراوان و گسترده به ویژه نسل های جوان روبرو شده است. میناکاری روی طلا، نقره شیشه و مس رواج افزونی از قبل یافته است و شاهد اوج خلاقیت هنرمندان و صنعتگران این رشته و همچنین خاتم کاری، مس پرداز، فیروزه کوبی و… می‌باشیم.
شرکت هفت گردون خیال نیز همواره به استقبال هرگونه نوآوری، خلاقیت و ابتکار و البته همراه با حفظ اصالت و بنیادهای اساسی در شاخه‌های گوناگون صنایع‌دستی ایران می رود و خود نیز در این زمینه دست به خلق ایده های نو، جذاب و کاربردی زده است. پکیج‌های انحصاری هفت گردون خیال در بسته بندی های بسیار شکیل و متفاوت شامل بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای تبلیغاتی و سازمانی، محصولات وی آی پی، هدایای مناسبتی، هدیه خاص و ویژه خود گواهی بر این مدعاست که با مراجعه به وب‌سایت جامع شرکت هفت گردون خیال می توانید از این مجموعه های بی نظیر دیدن نموده و با اطمینان و آسودگی خرید امن، مطمئن و جذاب را تجربه نمایید.

ست آجیل خوری میناکاری و دیوان حافظ

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.