30 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > فعالیت ۱۰ کارگاه میناکاری در اسدآباد همدان

فعالیت ۱۰ کارگاه میناکاری در اسدآباد همدان

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان شهرستان اسدآباد، از فعالیت ۱۰ کارگاه صنایع دستی میناکاری در این شهرستان خبر داد. کامران اکبری شایگان در گفتگو با ایسنا اظهار کرد شهرستان اسدآباد دارای ۱۴ کارگاه صنایع دستی بوده که از این تعداد ۱۰ کارگاه صنایع‌دستی به مینا‌کاری اختصاص دارد.
ایشان همچنین با اشاره به وجود ۲۵۰ کارگاه صنایع دستی خانگی در سطح شهرستان افزود، از این تعداد واحدهای صنایع دستی خانگی در رشته‌ های مختلف حدود ۱۰۰ واحد نیز به کارگاه‌ های خانگی میناکاری اختصاص پیدا کرده است.
وی میناکاری را از جمله صنایع دستی موفق و مطرح در شهرستان اسدآباد برشمرد و بیان کرد تولیدات میناکاری شامل نقاشی روی سفال شهرستان اسدآباد به سراسر استان های کشور و حتی به برخی از کشورهای همسایه نیز برای فروش ارسال و صادر می شود.
اکبری شایگان در ادامه با بیان اینکه ۵۰۰ نفر از هنرمندان و فعالان صنایع دستی اسدآبادی در این شهرستان کارت شناسایی صنایع‌ دستی دارند، یادآور شد : در حال حاضر ۷۰ نفر از فعالان و هنرمندان صنایع دستی شهرستان اسدآباد بیمه تأمین اجتماعی و ۲۵۰ نفر بیمه روستایی و عشایری هستند و کارگاه‌ های صنایع دستی خانگی این شهرستان را در زمینه‌ های نقاشی روی سفال، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، رودوزی و چرم عنوان کرد و گفت : کارگاه‌ های خانگی صنایع دستی شهرستان برای ۲۵۰ نفر، کارگاه‌ های صنایع دستی برای ۲۵ نفر به صورت مستقیم و ۴۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی به همراه داشته است.
به گزارش ایسنا شایگان در پایان گفت سال گذشته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به کارگاه‌ های صنایع دستی این شهر پرداخت شده است.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.