07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > قرار گرفتن صنایع دستی در سراشیبی به سبب کرونا

قرار گرفتن صنایع دستی در سراشیبی به سبب کرونا

بر اساس آخرین خبرهای رسیده، قرار گرفتن صنایع دستی در سراشیبی، به سبب کرونا مشاهده می‌ شود. آقای اکبر مردعلی هنرمند صنایع‌ دستی در حوزه تراش شیشه درباره وضعیت هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی در ایام اپیدمی کرونا بیان کرد : فروش محصولات این حوزه در ماه‌ های اخیر با افت زیادی همراه بوده است و به ویژه پس از شیوع کرونا در سراشیبی قرار گرفته است.
ایشان احتمال شیوع کرونا در کارگاه‌ های صنایع دستی و نیز گرانی مواد اولیه و در نتیجه افزایش بسیار قیمت محصولات تولید شده را از عوامل این امر برشمرد. در ادامه ایشان گفت : طبیعی است که در شرایط فعلی مردم به فکر تأمین معیشت خودشان باشند، تا تهیه محصولات تزیینی و اظهار امیدواری نمود که با از بین رفتن این شرایط وضعیت فروش صنایع دستی نیز بهتر شود.
ایشان در پاسخ به این پرسش معاونت صنایع دستی که چه کمکی می تواند به هنرمندان و صنعتگران کند، اظهار داشت : دولت می‌تواند با در نظر گرفتن سوبسیدهایی برای کارگاه های فعال حوزه صنایع دستی و نیز فراهم کردن بستری برای فروش و همچنین جلوگیری از ورود صنایع دستی از کشورهای خارجی به رونق صنایع دستی و بازار داخلی کشور کمک نماید.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.