31 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > قرنطینه خانگی و ساخت صنایع دستی

قرنطینه خانگی و ساخت صنایع دستی

در ایام قرنطینه خانگی به سر می بریم و سفر نمی رویم. مراکز تفریحی تجاری و خدماتی و گردشگری و فرهنگی تعطیل هستند و در نتیجه دارای اوقات فراغت و وقت آزاد بیشتری هستیم. چه بهتر که با برنامه ریزی و تقسیم بندی مناسب زمان و با استفاده از امکانات موجود در خانه و با الهام از صنایع دستی زیبای ایران اقدام به آفرینش و خلق محصولات زیبای هنری و تزئینی در حد بضاعت و توان خود نموده و مشوق فرزندان، جوانان و نوجوانان به آشنایی و شناخت این میراث گرانبهای پیشینیان و نیاکانمان باشیم.
آثاری زیبا و جذاب از صنایع دستی از جمله قلمکار، نقاشی روی سفال، نقاشی روی شیشه، سفال گری، کنده کاری روی چوب و ایجاد طرح و نقش بر آن سوزن دوزی و ملیله دوزی نمونه‌هایی چند از موارد ذکر شده می باشد.

قلم کاری در خانه

ا استفاده از مواد اولیه ای که در خانه موجود است از قبیل پارچه نخی ساده و یک ورقه طلق ( در صورت نبودن عکس قدیمی های رادیو گرافی) یک عدد کاتر، یک تکه ابر، ماژیک و رنگ میتوانید یک سفره قلمکار با طرح ابداعی خودتان یا با الهام از طرح های سفره های قلمکار طرح را با ماژیک به روی طلق منتقل و سپس به وسیله کاتر آن را برش زده و در ادامه طلق را به تناسب سطح پارچه روی کار گذاشته و با استفاده از ابر و رنگ نقاط برش خورده روی طلق را رنگ آمیزی نموده و میگذاریم تا سطح کار خشک شود. سفره نقاشی شده ما آماده است.
با این کار ضمن ایجاد یک اثر دستی و پر کردن اوقات فراغت زمینه را برای آشنایی فرزندان و نوجوانان خود با آثار و محصولات زیبا و اصیل صنایع دستی ایران ایجاد کرده و چه بسا که به کشف علائق و توانمندیهای عزیزانمان در زمینه‌های گوناگون منجر شود.

هفت گردون خیال و دنیایی از طرح و نقش

هفت گردون خیال و دنیایی از طرح و نقش

شرکت هفت گردون خیال با راه اندازی وب سایت جامع و گسترده خود حاوی مجموعه ای از زیباترین و اصلی ترین آثار فاخر صنایع دستی ایران شامل آثار و محصولات میناکاری، خاتم کاری ،فیروزه کوبی، نقره نما ،مس و پرداز، قلمزنی، حکاکی مس، قلمکار، ترمه و… شما را به دنیایی از نقش و رنگ و طرح که بیانگر زیبایی، اصالت، قدمت و نوآوری هنر ایرانی است، برده و حس زیبایی جویی و زیبایی شناسانه شما را سیراب می نماید.
ضمناً می‌توانید با مشاهده محصولات وی آی پی، هدایای مدیران و بسته های اقتصادی و همچنین هدایای تبلیغاتی و سازمانی و اداری اقدام به تهیه و دریافت آن نموده و شیرینی خاطرات را در اذهان ماندگار نمایید.

ست ساعت خاتم میناکاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.