07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > ماه رمضان سنتی عقیدتی،صنایع دستی میراث فرهنگی

ماه رمضان سنتی عقیدتی،صنایع دستی میراث فرهنگی

حلول ماه مبارک رمضان فرصتی است گرانبها که در شرع مقدس جهت پالایش جسم و روح مومنین روزه دار در نظر گرفته شده است و توجه ویژه ای در این ماه مبارک به معنویات و تحکیم حس یاری و دستگیری از نیازمندان صورت می پذیرد. همانگونه که انتظار می‌رود برکات این ماه عزیز تأثیری شایسته و بلافصل در خلق و خو و حس سلوک و همچنین فرهنگ عمومی جامعه می گذارد. فرهنگ هر جامعه آمیزه‌ای از باورها، سنت‌ها، آداب و رسوم و عقاید اصیل و نابی است که به مرور زمان در بطن جامعه شکل گرفته و ضمن انتقال بین نسلی در هر دوره‌ای بخش‌هایی به آن افزوده یا به روز گردیده و ارتقا یافته است و یا بخشی از آن کم‌کم به محاق فراموشی رفته است. فرهنگ کهن و اصیل ایران زمین تجلیات گوناگونی دارد که در هر وجهی که عرضه شود، جلوه‌گری نموده و چونان انوار خورشید تابان می درخشد.

صنایع دستی یکی از تجلیات پرفروغ فرهنگ ایران زمین

از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عرصه‌های تجلی فرهنگی ایران زمین می‌توان از صنایع دستی ایران نام برد که بر تارک ایران عزیزمان چونان نامی پرفروغ میدرخشد. صنایع دستی ایرانی با تنوع و کیفیت و جذابیت های انحصاری و ویژه خود نماینده شایسته‌ای برای عرضه و حتی صدور فرهنگ درخشان ایران است. آثار و محصولات نفیسی چون محصولات میناکاری، خاتم کاری، فیروزه کوبی، مس و پرداز، قلمکار، ترمه، گلیم، فرش، گبه، محصولات سرامیک، سفال، شیشه، حکاکی مس و… هر کدام ما را با خود به دنیایی از نقش و طرح و رنگ برده و ما را در آسمان نیلگون و درخشان خود به پروازی زیبا و آرام و پر شکوه دعوت مینماید. روح هنر ایرانی به تمامی و با شایستگی در آثار و محصولات زیبا، نفیس و اصیل صنایع دستی ایران تجلی یافته است. استادکاران رشته های گوناگون از زیرمجموعه های متفاوت صنایع دستی ایران با ممارست. کوشش و با صبوری و نیز بهره مندی هز قوه تخیل و خلاقیت و ابتکار هرروز گلی به گلستان پرشکوه صنایع دستی ایران می افزایند که عطری دیگر و رنگی دیگر را به ارمغان می آورند. زیبایی و جذابیت و شهرت بعضی از این آثار مرزهای میهن را نیز درنوردیده و به شهرتی عالمگیر دست یافته است. فرش ایران، خاتم ایرانی، گلیم و گبه و محصولات سفال و سرامیک ایران تنها گوشه‌ای از محصولات زیبا و اصیل صنایع دستی ایران است که متقاضیانی جهانی را نیز در کارنامه خود دارند.

شرکت هفت گردون خیال و این میراث ملی و بومی

هفت گردون خیال با حضور در این عرصه، تعهد و پایبندی خود را به نگاهبانی و حراست از این میراث گرانبهای ملی و ایرانی به اثبات رسانیده است. چه اینکه آثار و محصولات ارائه شده توسط این مجموعه گلچینی از ساخته های دست استادکاران هنرمند مجرب و متبحری است که با صبوری، پشتکار، خلاقیت و ابتکار دست به آفرینش گری زده‌اند و کلکسیون هفت گردون خیال را رنگین تر، پر بار تر و جذاب تر نموده اند. شرکت هفت گردون با طراحی، تولید و عرضه جعبه های نفیس، شکیل و مستحکم از انواع پی وی سی های طلایی و طرح چوب، مقوایی، مگنتی، چرم، چوب با روکش چرم سفید، جعبه های جیر، مخمل، پلکسی و…و ارائه پکیج هایی چون بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای خاص، هدایای تبلیغاتی و سازمانی، محصولات وی آی پی، هدایای مناسبتی و… گام شایسته‌ای در راه حفظ و حراست شایسته از این آثار نفیس، زیبا و اصیل برداشته است و بر خود می بالد که توانسته است مورد اعتماد و انتخاب بسیاری از سازمان ها، ارگان ها و موسسات خصوصی و دولتی بوده و نیازها و تقاضاهای هدایای مناسب جهت هدایای سازمانی، تبلیغاتی و مدیریتی شان را به نحوی شایسته و مطلوب فراهم نموده است.

ست بشقاب و گلدان سفال

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.