04 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > خاتم کاری > صندوق جواهرات خاتم کاری

صندوق جواهرات خاتم کاری

محصولات صنایع دستی خاتم کاری دارای اصالت و نوعی جوهره خاص و درونی در ساخت و پرداخت است که آن را جزء صنایع دستی شکیل و نفیس قرار می‌دهد، به ویژه با توجه به پیشینه محصولات و صنایع خاتم که بیشتر در دربار سلاطین و امرا و بزرگان و اشراف زادگان دیده می‌شد. اما طی دهه‌های اخیر به تمامی خانه ها، ادارات و دفاتر راه پیدا کرده است و جلوه نمایی می کند. بدیهی است هرچه نقشه خاتم ظریف تر باشد و گل‌های بیشتری در مساحت کم به کار رفته باشد و همچنین از مفتول های فلزی بیشتری در کار استفاده شده باشد، آن خاتم اصیل تر و نفیس تر خواهد بود. خاتم شیراز دارای چنین ظرافت و اصالتی می‌باشد و بر همین اساس است که خاتم شیراز شهره خاص و عام گردیده است. خاتم هم به تنهایی و هم در ترکیب با صنایع دستی دیگر از جمله مینا کاری، معرق و منبت خالق آثار نفیس و زیبایی می گردد.
یکی از محصولات زیبای خاتم کاری صندوق یا صندوقچه جواهرات است که از سایز های کوچک در حد یک عدد سکه طلا معروف به جعبه سکه‌ ای تا سایزها و ابعاد بزرگتر که جهت نگهداری جواهرات و روی میز آرایش استفاده می‌شود. جعبه جواهرات خاتم همانند صندوقچه های قدیم با دربی منحنی که به صورت افقی بر روی صندوق قرار گرفته است و در انواع نفیس تر و گرانبهاتر آن روی درب صندوق مزین به نگارگری بوده که نقوش شکارگاه، گل و مرغ، طرح های اسلیمی و… به روی آن ترسیم می گردد که جلوه و زیبایی کار را دوچندان می‌نماید. داخل کار ساده بوده و یا با پارچه مخمل و جیر پوشانیده می‌شود یا چوب ساده پلی استر خورده هم نوع دیگری از آن است. البته جعبه‌های تمام خاتم نیز موجود است که هم بیرون و هم داخل جعبه خاتم کاری شده است، که طبعاً زیباتر، اصیل تر و جذاب تر است.

هفت گردون خیال و خاتم کاری

خاتم جایگاه ویژه ای در بین محصولات هفت گردون خیال دارد. این هنر_صنعت اصیل و نفیس در بین آثار و محصولات صنایع دستی ایران در رتبه و جایگاه والا و شایسته‌ای قرار دارد، به ویژه اینکه در بین کشورهای دوست و همسایه نیز هواخواهان زیادی دارد. محصولات خاتم هفت گردون ماه حصل تلاش و زحمت استادکاران متبحر و حاذق خاتم کار بوده که هفت گردون مفتخر به همکاری با ایشان است. هدایای خاتم کاری و محصولات خاتم در قالب بسته‌های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای مناسبتی، محصولات وی آی پی، هدایای سازمانی، هدایای تبلیغاتی، هدیه خاص و ویژه همراه با جعبه ها و بسته بندی های بسیار نفیس و انحصاری جهت تهیه و انتخاب شما متقاضی گرامی آماده گردیده است که با مراجعه به وب سایت شرکت هفت گردون خیال می توانید خریدی امن و جذاب را تجربه نمایید.

جاسکه و جاجواهری خاتم کاری
ست هدیه خاص گلدان خاتم کاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.