06 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > مشاغل زود بازده، صنایع دستی و دوران پسا کرونا

مشاغل زود بازده، صنایع دستی و دوران پسا کرونا

به دنبال شیوع ویروس کرونا و ضرورت پروتکل های بهداشتی ویژه مقابله با این همه گیری تمهیداتی در سطح جامعه ایران و جهانی به کار گرفته شد تا رشد و گسترش آن جلوگیری به عمل آید. رعایت نکات بهداشتی اعم از فردی و اجتماعی استفاده از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده و همچنین برقراری قرنطینه خانگی در سطح شهرها و روستاهای درگیر در امر کرونا، تعطیلی بسیاری از واحدها و مراکز آموزشی، فرهنگی، تجاری، صنعتی، تولیدی و… بدیهی است این مهم شامل حال واحدها و مراکز تولید و عرضه صنایع دستی نیز گردیده است و بعضاً کماکان ادامه دارد با مهار نسبی این همه گیری ضرورت بازگشت به دوران پیش از شیوع و از سرگیری فعالیت‌های تجاری، آموزشی، اقتصادی و تولیدی مشهود و نمایان می‌شود. بدیهی است به یکباره نباید و نمی توان با تمام ظرفیت موجود فعال گشت، بر همین مبناست طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی به میان آمده است.

طرح فاصله گذاری هوشمند و صنایع دستی

خوشبختانه صنایع دستی ایران جز آن دسته از مشاغل و صنایعی است که که با حداقل نفرات و نیروی کار و رعایت تمامی جوانب بهداشتی مطروحه می تواند فعالیت خود را آغاز نماید و نکته حائز اهمیت و کارساز در شرایط بحرانی و غیر نرمال فعلی اینکه صنایع دستی جزء مشاغل زودبازده بوده و پروسه تولید و عرضه آن نسبت به سایر مشاغل مهدی زمانی معقول و مناسب را پوشش می‌دهد و با توجه به وضعیت جاری اگر محصولاتی را که جنبه کاربردی بیشتری نیز دارا باشند یقینا از بازار عرضه و فروش مناسبی در شرایط فعلی بهره خواهند برد. بسیاری از محصولات صنایع دستی بر پایه مس ساخته و پرداخته شده اند و به گفته کارشناسان بهداشتی و حوزه سلامت استفاده از ظروف مس به ویژه در شرایط فعلی بسیار مناسب و کارا بوده و بهترین پیشنهاد در میان انواع زیرساخت های گوناگون در ظروف و لوازم منزل می باشد. بسیاری از زیر مجموعه های صنایع دستی از مس به عنوان پایه کار بهره می‌برند به ویژه در محصولات میناکاری، مس و پرداز، فیروزه کوبی، حکاکی مس و… خوشبختانه مواد و مصالح اولیه این محصولات به وفور و فراوانی در داخل موجود بوده و همچنین نیروی کار ماهر، جوان و نیز متخصص در سایر حوزه های مورد نظر صنایع دستی حضور دارند که این امر چشم‌انداز رونق و اشاعه آن به ویژه در شرایط متفاوت فعلی حاکم بر جامعه را نمایان تر می سازد.

شرکت هفت گردون خیال و دوران پسا کرونا

هفت گردون خیال خرسند است که علیرغم شرایط سخت و بحرانی فعلی کماکان با نگاه به افق های روشن پیش رو به ویژه در شرایط پسا کرونا چراغ صنایع دستی ایران را روشن نگاه داشته است و بر عهدی که از ابتدای تاسیس، تشکیل و شروع فعالیت در این عرصه با خود بسته است متعهد و وفادار است. عرضه محصولات اصیل، نفیس و زیبای صنایع دستی ایران اعم از میناکاری، خاتم کاری، فیروزه کوبی، مس و پرداز، قلمزنی، حکاکی مس، قلمکار، ترمه، انواع قاب تابلو های بسیار زیبا و شکیل و… در قالبی نوین و بسته بندی های متفاوت تحت عناوین بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای سازمانی و تبلیغاتی، محصولات وی آی پی، هدایای خاص، هدایای مناسبتی و… همه و همه تمهیداتی است که هفت گردون خیال در راستای پاسداشت تعهد و عهد خود بسته است. وبسایت جامع هفت گردون خیال شما را با خود به دنیای رنگین، زیبا و جذاب مجموعه‌ای از گلچین صنایع دستی ایران برده و آماده ارائه خدمات متفاوت به علاقمندان و متقاضیان محترم این آثار می باشد.

ست ساعت خاتم میناکاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.