06 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > مهمترین برنامه های حمایتی از هنرمندان صنایع دستی

مهمترین برنامه های حمایتی از هنرمندان صنایع دستی

مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تلاش‌های این وزارتخانه و معاونت صنایع دستی به منظور حمایت هرچه بیشتر از هنرمندان و صنایع دستی خبر داد و مهمترین برنامه های حمایتی در این راستا را تشریح کرد.
فلاح روز پنجشنبه ۱۲ تیر ماه ۹۹ در گفتگو با خبرگزاری میراث آریا ضمن اعلام خبر فوق تصریح نمود که با تأکید دولت تدبیر و امید در خصوص حمایت از هنرمندان صنایع دستی و تلاش وزارت مربوطه در خصوص تحقق این امر به گسترش چتر حمایتی از هنرمندان صنایع دستی به همت این معاونت و همکاری دستگاه‌های مختلف خبر داد.
ایشان افزودند حمایت از هنرمندان صنایع دستی همواره به عنوان یک برنامه مهم در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد که به عنوان مثال از مواردی که معاونت صنایع دستی برای جبران خسارات متعدد از جمله خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا انجام داد، نام برد و در تشریح آن افزودند که با حمایت‌های وزیر محترم و همکاری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه گذاری توانستیم بعد از ۴ سال در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض جذب‌ کنیم.
فلاح افزود با مکاتبات متعدد و پیگیری‌های همکاران اداره کل حمایت از تولید از ادارات کل استانها صنعتگرانی که به دلایل مختلف نظیر آتش سوزی کارگاه، تخریب بنای کارگاه، سرقت و… به مشکلاتی برخورد کرده بودند، شناسایی و پس از برآورد خسارت از اسفند ماه سال گذشته تا خرداد سال جاری در سه مرحله مشخصات کامل و شماره حساب ۵۹۰ نفر به بانک عامل ارسال شد و پرداخت‌ ها نیز انجام یافت.
ایشان در پایان گفتند اگر چه این مبالغ ممکن است اندک باشد ولی در تقارن با رکود ناشی از بیماری کووید ۱۹ بود و توانست گره گشای مشکلات این عزیزان باشد.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.