01 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > میناکاران نقش بسزایی در صنعت گردشگری اهواز ایفا می کنند

میناکاران نقش بسزایی در صنعت گردشگری اهواز ایفا می کنند

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به حق بزرگ صائبین بر گردن گردشگری استان تأکید کرد، صابئین میناکاری نقش بسزایی در صنعت گردشگری استان داشته، چرا که یکی از جاذبه های گردشگری در هر منطقه، میراث برجای مانده از پیشینیان است.
به گزارش ایسنا آقای غلام شجاعی در مراسم تجلیل از دست اندرکاران و هنرمندان شهر ملی مینای اهواز با عنوان نمودن این که صابئین سهم بزرگی در رونق گردشگری استان دارند، افزود بلاشک یکی از جاذبه های خوب گردشگری در هر منطقه میراث برجای مانده از پیشینیان است.
وی در ادامه با اشاره به این که ترکیب میان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ترکیب با ربطی است و این سه حوزه برای ایجاد یک صنعت درآمدزا باید با یکدیگر همپوشانی داشته باشند، واقعیت این است که اگر این سه حوزه با یکدیگر همگرایی داشته باشند، یقیناً کمک بزرگی به صنعت گردشگری و متعاقباً اشتغال زایی و درآمدزایی گردیده است. سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث خوزستان با اشاره به شعار آموزش، مهارت و اشتغال آن را شعاری به جا و نیک عنوان نمود، ایشان یادآور شد میناکاران سهم و نقشی بسزا در صنعت گردشگری استان خوزستان داشته و این امید می رود همه بتوانند به درک ضرورت ایجاد اشتغال و درآمدزایی رسیده و به این صنعت به دیده یک فرصت بنگرند.
هنر مینا‌کاری صائبین با قدمتی پنج هزار ساله از رشته‌های خاص هنری استان است که توسط اقلیت مذهبی صائبین مندایی تولید می‌ شود، مواد اولیه مصرفی طلا و نقره بوده و نقوش بکاررفته در آن تصاویر، قایق، نخل، شتر، لنج، پل اهواز و… است. تولید آن در کشور و استان، شهرستان اهواز است. لازم به ذکر است شهر اهواز به عنوان شهر ملی مینای صائبین در کشور شناخته شده و به ثبت رسیده است.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.