28 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

میناکاری روی مس

صنایع‌ دستی فاخر ایران جلوه گاهی است پر فروغ از هنر، فرهنگ، تمدن و دست آفرینه های بی نظیر هنری با صدها سرفصل، شاخه و زیر مجموعه.
صنایع دستی ایران بازتابی است پر تلألو و پرشکوه از خلاقیت، هنرمندی، اصالت و ظرافت.
شاخه های گوناگون صنایع دستی ثبت شده ایرانی بالغ بر صدها عنوان مختلف میباشد، که هر کدام دارای ویژگی ها و زیبایی های خاص خود است. از آن میان بعضی از سرفصل‌های عرضه شده به شهرتی عام و محبوبیتی خاص دست یافته‌اند، که از آن جمله است هنر-صنعت اصیل، کهن و جذاب میناکاری. با توجه به زیرساخت های متنوع این هنر-صنعت ما شاهد تنوع گسترده در محصولات و هدایای میناکاری می باشیم. چه این که هر زیرساخت طیف خاصی از محصولات را نمایندگی می نماید.
مهم ترین زیرساخت های محصولات میناکاری را می‌توان به شرح ذیل دسته بندی نمود : میناکاری روی مس، میناکاری روی سفال، میناکاری روی شیشه، میناکاری روی طلا، میناکاری روی نقره، میناکاری روی برنج و میناکاری روی چوب.
یکی از مشهورترین و پر کاربرد ترین گرایش های فوق، شاخه محصولات میناکاری روی مس می باشد که می توان شهر هنرپرور اصفهان را پرچمدار تولید و عرضه آن دانست. مس به کار رفته در آثار میناکاری روی مس باید از کیفیت و مرغوبیت لازم برخوردار باشد تا پس از هنرنمایی استاد میناکار بر روی آن بتوان نظاره گر ارائه اثری ارزشمند، اصیل و ماندگار بود. محصولات میناکاری روی مس بسیار دارای تنوع و گستردگی بوده و همیشه از آن به عنوان هدیه ای ارزشمند، ماندگار و جذاب ساخته است.
عمده محصولات میناکاری روی مس را می توان شامل : انواع بشقاب ها، کاسه ها، آینه و شمعدان، شیرینی خوری، آجیل خوری، گزخوری، سنگاب، سرویس کامل چای خوری شامل سینی، فنجان، قندان، سماور، قوری، سرویس شربت خوری، انواع گلدان های متنوع، انواع آویزها و چراغ های تزئینی، تابلوهای ترکیبی و بسیاری از محصولات دیگر را نام برد.
نقوش بکاررفته در آثار میناکاری روی مس ترکیبی است از نقوش اصیل ایرانی، اسلیمی، ختایی، گل و مرغ و بته جقه.
عمده رنگ بندی در محصولات میناکاری روی مس زمینه سفید و نقوش آبی برگرفته از آسمان پاک و نیلگول می باشد، اما در کارهای متأخر ما شاهد تنوع رنگی بیشتری بوده که شامل رنگ هایی چون قرمز، آجری، قهوه ای و زرد می‌باشد.
محصولات زیبای میناکاری روی مس به ویژه محصولات دکوراتیو آن گزینه بسیار جذاب، مناسب و اصیلی جهت هدایای انفرادی و سازمانی بوده و می باشد. همچنین آثار تلفیقی مینا با سایر هنرهای زیبا و اصیلی چون خاتم کاری، خالق آثاری بس زیبا، جذاب و شگفت انگیز بوده و اثری ماندگار را آفریده است.

ست گلدان و بشقاب میناکاری

هفت گردون خیال و میناکاری روی مس

شرکت هفت گردون خیال بر خود فرض می‌داند که همواره عرضه کننده متفاوت و متعهدی در این حوزه باشد، چرا که خود را مسئول در برابر این میراث ارزشمند ملی دانسته و می داند و بر همین مبنا است که از هرگونه خلاقیت و نوآوری ای که در این حوزه موجب رشد و گسترش آن شود، ضمن حفظ اصالت و پایبندی به آن حمایت به عمل می‌آورد و خود نیز با اقدامی خلاقانه با طراحی و خلق پکیج هایی ویژه و انحصاری تحت عناوین : بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات آنتیک، هدایای تبلیغاتی، محصولات وی آی پی، هدیه اداری، هدایای سازمانی، هدیه لوکس، هدیه خاص، هدیه جدید، هدایای مناسبتی و… گامی بزرگ در این راستا برداشته است. وبسایت جامع هفت گردون خیال چشم اندازی است از این تلاش و نوآوری.

ست گلدان و بشقاب میناکاری اصیل

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.