29 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > میناکاری روی نقره

میناکاری روی نقره

هنر اصیل میناکاری هنری است زیباساز، جلوه بخش، اصیل و ماندگار.
این هنر-صنعت دیرپا یادگاری است گرانقدر که هم اکنون چون میراثی گرانبها در دستان ماست و بر ماست که نگاهبان شایسته برای این میراث ارزشمند معنوی و سنتی مان باشیم، چرا که صنایع دستی اصالتاً ریشه در فرهنگ و تمدن و تاریخ پرشکوه ما دارد و حراست از آن در واقع حراست از تاریخ، فرهنگ، تمدن، ارزش‌ ها و سنت‌ های زیبای دیرپایمان دارد. در حقیقت ما نگاهبان هویتمان هستیم، چه هویتی زیباتر از صنایع دستی زیبای ایرانی.
میناکاری با دایره گسترده‌ای از محصولات و نیز طیف متنوعی از زیرساخت ها که شامل میناکاری روی مس، میناکاری روی سفال، میناکاری روی شیشه، مینا کاری روی طلا، میناکاری روی نقره، میناکاری روی برنج و میناکاری روی چوب می باشد هم اکنون بهترین و مطلوب ترین گزینه های انتخابی برای هدایای مختلف می باشد، به ویژه در مناسبت‌ های ملی و سراسری همچون عید نوروز که رسم زیبای هدیه دادن و هدیه گرفتن از سنت های نیکو و پسندیده آن است.
از شاخه‌های مهم هنر میناکاری گرایش میناکاری روی فلزات گران‌ بها نظیر میناکاری روی طلا و میناکاری روی نقره می باشد که بیشتر در عرصه زیورآلات کاربرد دارد. البته در زیر شاخه میناکاری روی نقره علاوه بر زیورآلات شاهد ظروف و اشیای نقره‌ ای هم می باشیم که به زیور میناکاری آراسته گردیده اند. زیورآلات میناکاری روی نقره شامل گردنبند، دستبند و گوشواره می باشد که در اشکال و طرح های فوق العاده زیبا، جذاب و هنرمندانه طراحی و ساخته گردیده‌اند.
زیورآلات میناکاری روی نقره طرفداران بسیار ویژه‌ ای در حوزه جوانان دارد که محصولات نقره را عموماً به طلا ترجیح می‌دهند، به ویژه در حوزه طراحی و ساخت این زیورآلات نیز با حضور جوانان خلاق و هنرمند در این عرصه شاهد دگرگونی و تفاوت بسیار زیبا و جذاب با محصولات نقره و مینای گذشتگان هستیم که ضمن حفظ اصول و اصالت اولیه آثار سعی در طراحی و ارائه روزآمد از این محصولات زیبا دارند.

ست گلدان و بشقاب میناکاری اصیل

بازرگانی هفت گردون خیال و هدایای ارزشمند میناکاری

هفت گردون خیال مفتخر است که با بهره مندی از اساتید بزرگوار میناکار طرف همکار خود هدایای نفیسی از هنر مینا‌کاری را برای علاقه مندان گرامی تدارک دیده است که در کنار محصولاتی خاص از سایر شاخه‌ های مهم همچون خاتم کاری، فیروزه‌کوبی، مس و پرداز، نقره نما، مس و نقاشی (ابداعی هفت گردون) و… سازنده پکیج های ابداعی و انحصاری هفت گردون خیال می باشند.
پکیج های پیشنهادی تحت عناوین : بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات آنتیک، هدایای تبلیغاتی، محصولات وی آی پی، هدیه اداری، هدایای سازمانی، هدایای مناسبتی، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید و… در وبسایت جامعه هفت گردون خیال در انتظار حضور شما، مشاهده، تهیه و انتخاب قرار داشته و پذیرای گرم شماست.

محصولات میناکاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.