10 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

میناکاری

صنایع دستی ایران جلوه ای تمام و کمال از فرهنگ، تمدن، هنر و روحیه زیبایی جوی ایرانی است. عناوین متنوع و گسترده شاخه‌های صنایع دستی ایران پنجره ای را در برابر دیدگان ما می‌گشاید به دنیایی از نقش و جذابیت و زیبایی. صنعتی که علاوه بر نقش کاربردی فراوان در زیست روزانه ما دارای وجه پررنگ زیبایی و دکوراتیو نیز می باشد. یکی از شاخه‌های بسیار مهم و پررنگ صنایع دستی ایرانی میناکاری است. هنر-صنعتی اصیل و دیرین. دیرین به درازای تاریخ این دیار.

نام‌های گوناگونی را در توصیف این هنر زیبا به کار برده‌اند که از آن جمله است هنر آب و آتش و خاک، به واسطه رنگ غالب آبی در آثار میناکاری و شباهت آن به پهنه آبی آسمان این معادل سازی صورت پذیرفته است.
مانند هر محصول دیگری محصولات میناکاری نیز دارای ویژگی ها و به بیانی استاندارد هایی است که در صورت رعایت آن در طی مراحل چندگانه ساخت در پایان شاهد قطعه ای اصیل و ارزشمند و استاندارد می باشیم و در صورتی که دقت و توجه لازم و کافی در هر یک از مراحل ساخت مینا صورت نپذیرد، محصول میناکاری مرغوب و قابل قبولی را در پایان شاهد نخواهیم بود. البته به واسطه‌ تعدد زیرساخت‌ های میناکاری برای تمامی شاخه ها نمی توان پارامترهای یکسان و ثابت را در نظر گرفت و هر شاخه ویژگی های مخصوص خود را در طراحی و ساخت دارند.
مهم ترین گرایشهای هنر-صنعت میناکاری به لحاظ زیرساخت را می توان به شرح زیر دسته بندی نمود : میناکاری روی مس، میناکاری روی سفال، میناکاری روی شیشه، میناکاری روی طلا، میناکاری روی نقره، میناکاری روی برنج و میناکاری روی چوب.
حوزه محصولات میناکاری روی مس یکی از مهم ترین و گسترده ترین شاخه های هنر مینا‌کاری است که در اصفهان به اوجی پرشکوه دست یافته است با محصولاتی نظیر انواع گلدان، کاسه، بشقاب، شیرینی خوری، گزخوری، آجیل خوری، سنگاب، آینه و شمعدان، سرویس چای خوری کامل، سرویس شربت خوری و… شاخه میناکاری روی سفال به طلایه داری شهر لالجین همدان و میبد یزد و بسیاری نقاط دیگر از دیگر گرایش‌ های مهم این عرصه می باشد که توانسته است جلوه های بی بدیلی را خلق نماید.
شهر اهواز با پرچمداری هنرمندان صائبین توانسته است نمادی بی بدیل از هنر میناکاری روی طلا و نقره را عرضه نماید و چشم ها را خیره و آدمی را به تحسین وا دارد.
سایر حوزه‌های میناکاری نیز در جای جای این میهن هنرپرور توانسته است خالق شگفتی و تحسین شوند.

ست گلدان میناکاری

میناکاری و هفت گردون خیال

بازرگانی هفت گردون خیال ارائه گر مجموعه ای متنوع و جذاب از محصولات اصیل و زیبای میناکاری بوده و خرسند است که توانسته در پکیج های ابداعی و انحصاری خود به شایستگی از این هنر-صنعت و میراث ملی استفاده بهینه و مؤثر نموده و هدایای مورد پسند و قبول مخاطبین و متقاضیان محترم را فراهم آورد.
هدایایی چون : بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات آنتیک، هدایای تبلیغاتی، هدیه اداری، هدایای سازمانی، محصولات وی آی پی، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدایای مناسبتی و… وبسایت جامع هفت گردون خیال تمامی هدایای نفیس فوق را جهت رؤیت، انتخاب و تهیه متقاضیان گرامی در خود گرد آورده و پاسخگوی صمیمانه‌ ای برای رفع نیازهای بازدید کنندگان محترم از حوزه محصولات صنایع دستی اصیل و نفیس می باشد

گلدان میناکاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.