31 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

مینا و چوب

هنر مینا‌کاری از مجموعه بزرگ هنرهای صنایع دستی ایران است که در واقع یکی از زیباترین و جذاب ترین و همچنین متنوع ترین آن نیز می‌باشد.
میناکاری از دیرین ترین شاخه های صنایع دستی ایران است که قدمتی همپای درازای تاریخ این سرزمین کهن و دوست‌ داشتنی دارد. هر جایی که میناکاری حضور دارد زیبایی، لطافت، جذابیت و شادی هم حضور دارد، چه این که نقش و رنگ و تنوع در آثار میناکاری حرف اول را می‌زند.
روش‌ های میناکاری خود بحثی جداگانه می طلبد و این هنر به شیوه‌ های گوناگونی ارائه می شود، همچون مینای نقاشی، مینای خانه بندی، مینای نقطه کوبی و… لیکن زیرساخت‌ های محصولات میناکاری نیز دارای تنوع فوق‌ العاده‌ای است و بر پایه عناوینی چون : میناکاری روی مس، میناکاری روی سفال، میناکاری روی شیشه، مینا کاری روی طلا، میناکاری روی نقره، میناکاری روی برنج و میناکاری روی چوب استوار است.
هر کدام از زیرساخت های متنوع فوق محصولاتی مختلف را نمایندگی می نمایند و البته هر کدام نیز به عنوان شاخصه هایی از صنایع دستی در شهرهای مختلفی طراحی و عرضه میگردند. مثلاً اصفهان شهره در محصولات زیبای میناکاری روی مس می باشد یا محصولات میناکاری روی سفال را باید در لالجین همدان و میبد یزد جستجو نمود و محصولات میناکاری روی طلا را به ویژه در حوزه زیورآلات باید نشان از صائبین اهواز گرفت.
خوشبختانه محصولات میناکاری همچون سایر محصولات دیگر صنایع دستی ایران مثل : خاتم کاری، فیروزه کوبی، مس و پرداز، نقره نما، منبت، معرق، ترمه، قلمکار، قلمزنی حکاکی مس، مس و نقاشی (ابداعی هفت گردون)، سفال و سرامیک و شیشه، فرش و گلیم دست بافت، سوزن دوزی، حصیربافی و آینه کاری علاوه بر وجه زیبایی دارای ویژگی های کاربردی در زندگی روزمره بوده و البته هنر-صنعتی است که بسیار اشتغال‌ زا، درآمدزا و حتی ارز آور است.
هم اکنون بسیاری از بانوان هنرمند سرپرست خانوار در حوزه میناکاری به ویژه میناکاری روی سفال مشغول به فعالیت بوده و اقتصاد و معیشت خانوار را در این حوزه‌ها پی گرفته‌اند.
هنر میناکاری روی چوب یکی از شاخه‌ های مهم هنر میناکاری است که بسیار زیبا و جذاب می باشد و همچنین دارای تنوع ویژه و قابل ذکری است. هنر میناکاری روی چوب در محصولاتی همچون قاب های دیوارکوب چوبی به همراه شاخه های دیگری همچون خاتم‌ کاری دارای کاربرد فراوانی است. همچنین است انواع جعبه های چوبی کادویی مختلف و صندوق های چوبی که روی آن آراسته به هنر مینا‌کاری است.

میناکاری روی چوب

هفت گردون خیال و هدایای میناکاری

میناکاری در هفت گردون خیال همواره از گزینه‌ های مطرح در تهیه هدایای گوناگون مناسبتی، سازمانی و شخصی بوده است.
استادکاران میناکار طرف همکار با هفت گردون همواره سعی در ارائه نفیس ترین ها و شکیل ترین ها را داشته اند. هفت گردون مفتخر است که پیوسته در چیدمان پکیج های ابداعی خود از محصولات زیبای میناکاری بهره برده و پیشنهادات جذابی را ارائه دهد. هدایای ما تحت عناوینی چون : بسته های اقتصادی، هدایای مدیریتی، محصولات آنتیک، هدایای تبلیغاتی، محصولات وی آی پی، هدیه اداری، هدایای سازمانی، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه نفیس، هدیه جدید، هدایای مناسبتی و… عرضه گردیده اند.
وبسایت هفت گردون خیال شما را با دنیایی رنگین، اصیل، زیبا و متنوع همراهی می نماید.
با ما در این تجربه نوین سهیم باشید و خاطره ای خوش و ماندگار را رقم بزنید.

ست ساعت خاتم میناکاری به همراه گلدان فیروزه کوب

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.