05 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > نگاهی اجمالی به صنایع دستی ایران و اصفهان در قیاس با صنایع دستی در اتحادیه اروپا

نگاهی اجمالی به صنایع دستی ایران و اصفهان در قیاس با صنایع دستی در اتحادیه اروپا

مقایسه اجمالی صنایع دستی ایران و اصفهان با مجموعه اتحادیه اروپا متشکل از ۲۷ کشور امری دشوار و بسیار کلی می باشد، چه این که کشورهای عضو اتحادیه هرچند دارای اشتراکات وسیع سیاسی، اقتصادی و حتی فرهنگی هستند، اما دارای وجوه تمایزی چشمگیر در سنن، آداب و رسوم و فرهنگ ملی می‌باشند و باید هر کدام را جداگانه مورد بررسی قرار داد و در گفتار های آتی این قیاس به صورت مجزا و جداگانه انجام خواهد پذیرفت. لیکن در این گفتار با نگاهی کلی و اجمالی به کلیت اتحادیه اروپا و هنرهای دستی و صنایع مربوط به آن در قیاس با صنایع دستی ایران نگاهی خواهیم افکند.

ست گلدان و قندان مس و پرداز

پیرامون اتحادیه اروپا و صنایع دستی آن

اتحادیه اروپا اتحادیه ای سیاسی و اقتصادی متشکل از ۲۷ کشور به مساحت ۴/۳۸۱/۳۷۶ کیلومترمربع پایتخت بروکسل، واحد پولی یورو و ۱۹ کشور به اسامی آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، لهستان، رومانی، هلند، بلژیک، یونان، چک، پرتغال، سوئد، مجارستان، اتریش، بلغارستان، دانمارک، فنلاند، کرواسی، لیتوانی، اسلوونی، لتونی، استونی، لوکزامبورگ می باشد.
لازم به یادآوری است که کشور انگلستان طی یک همه پرسی داخلی از از این اتحادیه خارج گردید، لیکن به لحاظ جغرافیایی کماکان در قاره اروپا قرار دارد. طیف وسیع ملیت‌ ها و فرهنگ‌ های گوناگون تشکیل دهنده اتحادیه اروپا طبعاً بازخوردهایی در حوزه‌های مختلف بر جای خواهد گذاشت از جمله در صنایع دستی کشورهای عضو اتحادیه در میان کشورهای فوق بالنسبه جمهوری ایتالیا نزدیک ترین تشابهات را با صنایع دستی میهن عزیزمان دارد، لیکن به لحاظ کلی می توان از هنر-صنعت شیشه، بلور و کریستال، سفال و سرامیک، پارچه بافی های ویژه، نقاشی، صنایع دستی مرتبط با حوزه معماری شهری، مجسمه سازی، زیورآلات.
البته کشورهای فوق هر کدام دارای صنایع‌ دستی ویژه خود می باشند که جداگانه مورد بررسی موضوعی قرار خواهند گرفت، لیکن در کلیت آن باید اذعان داشت که در مقام مقایسه کشور عزیزمان با تنوع فوق‌ العاده کیفی و کمی در حوزه صنایع دستی ایران در مراتبی بسیار بالاتر از کشورهای نامبرده قرار دارد و در رده های دارای صنایع‌ دستی در سطح بین‌المللی در کنار چین و هند قرار دارد. تنوع بیشماری چون میناکاری، خاتم‌کاری، فیروزه کوبی، مس و پرداز، ترمه، قلمزنی، قلمکار، حکاکی مس، منبت، معرق، صنعت فرش و گلیم و گبه دست بافت، زیورآلات، سفال و سرامیک و شیشه تنها گوشه هایی از این میراث گرانقدر ملی ماست که موجبات سربلندی میهن عزیزمان را در این عرصه فراهم آمده است.

صنایع دستی اتحادیه اروپا

هفت گردون خیال و صنایع دستی اصیل ایرانی

بازرگانی هفت گردون خیال خرسند است که در این عرصه وارد گردیده و خود را متعهد به میراث داری شایسته این امانت ارزشمند می‌داند.
هفت گردون خیال بنا بر آرمان خود که همانا تولید و عرضه درخور شأن محصولات و هدایای صنایع دستی است، اقدام به طراحی و تولید پکیج هایی جذاب و متفاوت تحت عناوین : بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات وی آی پی، هدایای تبلیغاتی، محصولات آنتیک، هدیه اداری، هدایای سازمانی، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدایای مناسبتی و… نموده است و تمامی مجموعه های ذکر شده را در وبسایت جامع خود جهت مشاهده، انتخاب و تهیه علاقمندان و متقاضیان این هدایای نفیس و فاخر قرار داده است و پذیرایی شما علاقمندان محترم می باش

صنایع دستی

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.