31 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > هدیه خاص سینی میناکاری

هدیه خاص سینی میناکاری

هنر متعالی میناکاری هنری دیرین و به عبارتی از کهن ترین هنرهای صنایع دستی این دیار هنرخیز می باشد.
میناکاری قدمتی به عمر اولین دست ساخته های نیاکان عزیزمان دارد، چه اینکه اولین سفالینه های دست ساز منقوش به نقوش ابتدایی وسایل و ابزار شکار حیوانات اهلی و وحشی بوده که می توان به نوعی آن را مبدأ میناکاری و نگارگری امروز دانست. هنر مینا‌کاری سرشار از المان‌ های ایرانی، بومی و فرهنگی ماست.
نقوش اسلیمی، گل و مرغ، نقوش ختایی و تمامی طرح های بکار رفته در میناکاری های سنتی بر مس و سفال و چه نقوش مدرن به ویژه در حوزه زیورآلات میناکاری روی سفال و میناکاری روی شیشه همگی نشان از روح و فرهنگ و ارزش‌ های ملی و میهنی در خود دارد.
به ویژه با ورود جوانان خلاق و نواندیش به عرصه صنایع‌ دستی ایران به ویژه شاخه میناکاری شاهد دگرگونی در زیرساخت‌ها، رنگ بندی ها و حتی نقوش و طرح های به کار رفته هستیم، که توانسته اند این هنر دیرین را مطابق با نیازها و سلائق نسل‌ های امروزی عرضه نمایند.
میناکاری هنری است که بر زیرساخت های متنوعی استوار می باشد که اهم آنها عبارتند از میناکاری روی مس، میناکاری روی سفال، میناکاری روی شیشه، میناکاری روی طلا، میناکاری روی نقره، میناکاری روی برنج و میناکاری روی چوب. هر کدام از این زیرساخت‌ ها شاخه ای از محصولات متفاوت را نمایندگی می نمایند، ضمن این که شهرهای گوناگون نیز هرکدام زیرساخت خاصی را به عنوان پایه کار خود انتخاب نموده اند. به عنوان مثال میناکاری روی مس شاخص‌ ترین هنر صنعتگران میناکار اصفهانی است، یا لالجین همدان به عنوان پایتخت جهانی سفال عرضه کننده بی‌ رقیب نفیس ترین محصولات میناکاری روی سفال می باشد. همچنین است سفال و سرامیک میبد با نقوش انحصاری و خاص خود.
سایر شاخه های میناکاری نیز به فراخور حال خود زیرساخت‌ های گوناگونی را در شهرهای گوناگون نمایندگی می نمایند.
محصول مورد نظر در این گفتار یکی از شاخص ترین محصولات میناکاری شده چه حوزه میناکاری روی مس و چه در حوزه میناکاری روی سفال، سینی های زیبای میناکاری است، با استفاده فراوان در منزل و محل کار.
این سینی های زیبا در اشکال و ابعاد متفاوت با پایه و بدون پایه، با دستگیره و بدون دستگیره و با اسلوب متفاوت میناکاری طراحی و عرضه گردیده اند.
جلوه فوق العاده این محصول زیبا از آن هدیه خاص به ارمغان آورده است و اهدا کنندگان محترم می توانند با فراغت خاطر آن را به عنوان یک هدیه خاص و ارزشمند به عزیزان خود اهدا نمایند.

خرید هدایای اداری از حوزه میناکاری

هدیه خاص میناکاری در هفت گردون خیال

هفت گردون خیال در چیدمان پکیج های انحصاری خود به تناسب و اقتضا از محصولات نفیس و زیبای میناکاری استفاده نموده است.
این پکیج های ابداعی و انحصاری برای رفع نیاز متقاضیان محترم تحت عناوین گوناگونی همچون : بسته های اقتصادی، محصولات آنتیک، هدایای مدیریتی، هدایای تبلیغاتی، هدایای سازمانی، محصولات وی آی پی، هدیه اداری، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدایای مناسبتی و… در وبسایت جامع هفت گردون خیال عرضه گردیده اند.
شما متقاضی گرامی می توانید با مراجعه به وبسایت هفت گردون خیال و مشاهده پکیج های ارائه شده نسبت به مشاهده، انتخاب و تهیه هدایای مورد نیاز خود اقدام نموده و نام خود را به نیکی و ماندگاری در ذهن مخاطبین خود ثبت نمایید.

ست هدیه بشقاب میناکاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.