05 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

هدیه خاص شب یلدا

در میان سنت‌ ها و آداب و رسوم زیبای ایرانی، شب یلدا از جایگاه ویژه ای برخوردار است و خوشبختانه امروزه شاهد اقبال بیشتر مردم به گرامیداشت آن با تمام زیبایی های معنادارش هستیم.
یکی از سنت‌ های نیکو و پسندیده این شب، رسم زیبای اهدای هدیه به ویژه به نوعروسان است که در قالب سینی یلدا از طرف خانواده داماد به خانواده نوعروس برده می شود و بنا بر ذوق و سلیقه و توان خود هدایای متنوع و زیبایی در آن قرار داده می‌ شود که همگی عمدتاً در محدوده آیین و رسوم های این شب زیباست.
انتخاب یک هدیه خاص متناسب با این شب ملی و سنتی، خود امری مهم و تأثیرگذار است.
شایسته است هدیه از عرصه ای انتخاب شود که سزاوار و پسندیده است و یقیناً چه عرصه‌ ای بهتر و زیباتر از عرصه صنایع دستی ایران.
چرا که صنایع دستی ایرانی خود صبغه ای ملی و میهنی داشته و تماماً برگرفته از سنن و آداب و رسوم و جلوه‌ های زیبای روح و تمدن ایرانی است و ریشه در فرهنگ درخشان این دیار کهن دارد و دیگر اینکه صنایع دستی عرصه‌ ای است فراخ و گسترده چه در زیرساخت‌ ها و طبقه بندی گرایش ها و عناوین که بالغ بر صدها عنوان می‌شود و چه در زمینه تنوع محصولات عرضه شده که تمامی شئون زندگی ما را در بر می گیرد و علاوه بر آن هرگونه کمک به رشد و ترویج و احیای گرایش های مغفول و به فراموشی سپرده شده آن، کمک شایانی به چرخش چرخ اقتصاد هزاران خانوار و به عبارتی میلیون‌ ها شاغل مستقیم و غیر مستقیم در این حوزه است.
در عرصه گرایش های صنایع دستی ما شاهد کثرت و تنوع فوق العاده هستیم که چند گرایش عمده و مشهور آن عبارتند از : خاتم کاری، میناکاری روی مس، میناکاری روی سفال، میناکاری روی شیشه، میناکاری روی طلا، میناکاری روی نقره، میناکاری روی برنج و میناکاری روی چوب، فیروزه کوبی، نقره نما، مس و پرداز، مس و نقاشی (انحصاری هفت گردون)، منبت، معرق، حکاکی مس، قلم زنی، قلمکار، ترمه، سفال و سرامیک و شیشه، حکاکی چوب، فرش، گلیم و گبه دست بافت و…
با توجه به گستردگی این طیف و همچنین عرضه محصولاتی فوق العاده جذاب و اصیل در این راستا، بهترین گزینه برای یک انتخاب صحیح ویژه گرامیداشت این شب عرصه صنایع دستی ایران است.
یکی از محصولات پر کاربرد و زیبای صنایع دستی به ویژه در حوزه میناکاری روی مس و میناکاری روی سفال، کاسه های زیبایی انارخوری است که مناسبت بسیاری با این شب دارد.
این ظروف زیبا مزین به اصیل ترین و جذاب ترین نقوش صددرصد ایرانی و سنتی بود که روانه بازار گردیده اند.
همانطور که می‌دانیم انار یکی از اصلی‌ ترین مرسومات این شب می باشد. بنابراین استفاده از انار خوری های میناکاری شده اعم از مس یا سفال، لطف و جذابیت خاصی به این شب بخشیده و اهدای آن خاطره ای نیک و ماندگار را در اذهان رقم می‌ زند.

ست قلمدان خاتم کاری و گلدان نگارگری

هفت گردون خیال و هدایای میناکاری

هفت گردون خیال مفتخر است که با تدارک ویژه و شایسته‌ ای به استقبال این شب ملی و سنتی رفته و هدایای خاصی از صنایع دستی را برای این شب جهت رفاه حال متقاضیان گرامی تدارک دیده است.
هدایایی که می تواند پاسخگوی نیاز شما به ویژه در حوزه‌هایی همچون : هدیه مدیر، هدیه رئیس، هدیه لوکس، هدیه مدیریت، هدیه جدید، هدیه اداری، هدیه خاص و هدیه ویژه باشد.
هفت گردون با ابداعی خلاقانه پکیج های متنوع و ویژه‌ ای را برای شما متقاضیان محترم تدارک دیده است که در وبسایت جامع هفت گردون خیال می توانید آن ها را مشاهده، انتخاب، خرید و دریافت نمایید.
با هفت گردون یلدای شما همچون خورشیدی فروزان در اذهان می درخشد.

ست بشقاب و گلدان میناکاری روی سفال

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.