07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > هدیه ویژه میناکاری انواع گلدان های جذاب

هدیه ویژه میناکاری انواع گلدان های جذاب

شاخه زیبا، رنگین و پر نقش و نگار میناکاری از مجموعه صنایع‌ دستی ایران از مهم ترین و پر محصول ترین شاخه های صنایع دستی ایران است. هنر دیرین و اصیل میناکاری قدمتی به درازای تاریخ این دیار هنرخیز دارد، از همان نقش و نگارهای ابتدایی و ساده بر روی ظروف ساده سفالینی همچون کاسه و بشقاب منقوش به ابزارآلات شکار
و حیوانات گوناگون چون بز، مار، شیر و… که می‌توان آن را به نوعی سرآغاز هنر میناکاری و نگارگری دانست، تا به امروز که شاهد اوج شکوفایی این هنر-صنعت می باشیم، بر اساس شاخه‌های مهم و معتبر آن از زیرشاخه های چندگانه میناکاری شامل : میناکاری روی مس، میناکاری روی سفال، میناکاری روی شیشه، مینا کاری روی طلا، میناکاری روی نقره، میناکاری روی برنج و میناکاری روی چوب. که عبارتند از میناکاری روی مس (اصفهان)، میناکاری روی سفال (لالجین همدان)، میناکاری روی طلا (اهواز).
بر تمامی عوامل این شکوفایی می بایست به این نکته مهم نیز اشاره نمود که با ورود جوانان خلاق و خوش ذوق و قریحه و پرتلاش به این حوزه شاهد روزآمد شدن نقوش، رنگ آمیزی و طرح های گوناگون زیرساخت ها می باشیم که توانسته است مطابق با علائق، سلیقه ها و نیازهای نسل نوین دگرگونی مطلوبی در جهت به روزرسانی این هنر-صنعت پدید آورند.
از سویی دیگر نهادها، سازمان ها و مؤسسات بزرگ دولتی و خصوصی جهت رفع نیازهای متنوع خود به هدایای گوناگون در مناسبت های مختلف سال به هدیه ویژه، هدیه اداری، هدیه مدیریت و… اقبال گسترده ای نسبت به محصولات اصیل و نفیس صنایع‌ دستی ایران نموده و می نمایند. به ویژه از حوزه خاتم کاری و میناکاری شاهد رشد چشمگیر انتخاب محصولات توسط ایشان می باشیم که این واقعه بسیار امر مبارک و خجسته ای است، چرا که صنایع دستی ایران میراث ارزشمند ملی ماست و حفظ و حراست از آن و کمک به رشد و ترویج و اعتلای آن بسیار ارزشمند است، هم به مثابه نگاهبانی از این میراث ارزشمند ملی و میهنی و هم به جهت کمک به رشد اشتغال و اشتغال زایی در شرایط فعلی که بنابر عوامل گوناگون از جمله شیوع ویروس کرونا و محدودیت های ناشی از آن شاهد نوعی رکود در بسیاری از حوزه‌های مهم اقتصادی می‌ باشیم.
یکی از محصولات متنوع و ارزشمند در حوزه میناکاری که می‌توان در مناسبت‌ های گوناگون از آن به عنوان یک هدیه ویژه بهره برد، گلدان های زیبای میناکاری است.
این گلدان ها چه بر پایه مس و چه بر پایه سفال در انواع ابعاد و طرح های متفاوت و نقوش زیبای سنتی و مدرن عرضه می گردند و خود به تنهایی به عنوان محصولی دکوراتیو و زیبا نیز دارای کاربرد بوده و بسیار جذاب و زیبا می باشند.
این گلدان ها در انواعی چند چون خمره ای، شلغمی و با نقوشی زیبا برگرفته از موتیف‌های اصیل ملی و ایرانی عرضه گردیده اند.

میناکاری عرضه‌ کننده هدایای خاص

هفت گردون خیال هدایای ویژه میناکاری

بازرگانی هفت گردون خیال با توجه به این نیاز رو به رشد در مجموعه خود با بهره‌مندی از میناکاران برجسته و متخصص، اقدام به خلق پکیج هایی متنوع، زیبا و جذاب از محصولات گوناگون صنایع دستی خود به ویژه از دو حوزه خاتم کاری و میناکاری نموده است.
این پکیج های انحصاری در قالب عناوینی : همچون بسته های اقتصادی، هدایای مدیریتی، محصولات آنتیک، هدایای تبلیغاتی، محصولات وی آی پی، هدیه اداری، هدایای سازمانی، هدیه لوکس، هدیه خاص، هدایای مناسبتی و… تولید و عرضه گردیده اند. متقاضیان محترم با مراجعه به وبسایت جامع هفت گردون خیال می توانند کلیه پکیج های عرضه شده را ملاحظه، انتخاب و تهیه نمایند و تجربه خاطره ای شیرین را برای خود ثبت نموده و در اذهان مخاطبان خود ماندگار شوند.

ست گلدان میناکاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.