10 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > هفت سین نورزو و سفره قلمکار

هفت سین نورزو و سفره قلمکار

رسم دیرین و زیبای پهن کردن سفره هفت سین نوروزی یکی از زیباترین و پرمعناترین سنت ها و آئین های عید نوروز است. شاید به دیرینگی خود عید نوروز ، اقلیم های متفاوت و مختلف ایران هر کدام بنا بر آداب و رسوم و سنن خود شاید مواردی را بدان افزوده یا کاسته باشند. اما در کلیت آن هفت سین همچنان یکی از اصلی ترین و دوست داشتنی ترین آداب گرامیداشت نوروز است. هر کدام از هفت مورد آن دارای ویژگی خاصی بوده است که همگی ربط مستقیم به زیست فردی ، اجتماعی و خانوادگی ما دارد و در رأس آن پیوندی ناگسستنی با طبیعت و جلوه های متنوع آن دارد. از آن جا که این رسمی دیرین و میراث نیاکان عزیزمان است و سرشار از جلوه های زیبای فرهنگ ایرانی است سعی اکثریت مردم بر آن است که در شکل ظاهر نیز ربط آن با جلوه های متنوع و زیبای سنتی ایران هم خوانی داشته باشد و بر این مبناست که برای سفره و ظروف هفت سین سعی بر این است که از محصولات زیبای صنایع دستی ایران که نماینده شایسته فرهنگ ایرانی است بهره برده شود.

صنایع دستی ایران و سفره هفت سین قلمکار

قلمکاری یکی از زیرشاخه های دیرین و زیبای صنایع دستی ایران است که امروزه اصفهان زادگاه و مهد رشد و گسترش آن است. قلمکار اصفهان نیز همچون سایر محصولات صنایع دستی مانند : فیروزه کوبی ، میناکاری ، خاتم کاری ، مس و پرداز ، ترمه و … علاوه بر پایبندی به نمودها و نقوش سنتی و ایرانی دچار دگرگونی در طرح و نقش گردیده و سعی نموده است که معیارهای سلیقه و پسند نسل ججدید را مطمح نظر قرار داده باشد.

هفت گردون خیال و سفره های قلمکار

همانند سایر محصولات صنایع دستی هفت گردون خیال از جمله محصولات نفیس و متفاوت فیروزه کوبی ، خاتم کاری ، میناکاری ، مس و پرداز ، ترمه و … سفره های متفاوت ، جدید و زیبای قلمکار هفت گردون خیال گزینه بسیار مناسبی برای سفره های هفت سین نوروزی است که با مراجعه به سایت هفت گردون خیال می توانید نمونه هایی از آن را مشاهده فرمایید. سفره های قلمکاری که به زیبایی هرچه تمام تر در میان سایر محصولات گردآوری شده در پکیج ها و بسته های متفاوت ، می درخشد.

بسته های اقتصادی ، هدایای مدیران ، محصولات وی آی پی و هدایای خاص تعدادی از این پکیج های متنوع و مختلف پیشنهادی هفت گردون می باشد که برای متقاضیان محترم به ویژه سازمان ها و ارگان های بزرگ و کوچک دولتی و خصوصی جهت هدایای سازمانی و تبلیغاتی و یا نوروزی ایشان تدارک دیده شده است

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.