06 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > هنرمندان با نذر فرهنگی در فیض توسعه عتبات مشارکت می کنند

هنرمندان با نذر فرهنگی در فیض توسعه عتبات مشارکت می کنند

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، جمعی از هنرمندان متعهد و فعالان فرهنگی و در رأس هیئتی به سرپرستی محمدی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد در دیدار با جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات از آمادگی اهالی هنر و فرهنگ کشور برای پیوستن به پویش نظر فرهنگی با هدف مشارکت در فیض بازسازی و توسعه حرم های مطهر خبر دادند.
نامجو جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات در این نشست به تبیین آثار مختلف بازسازی عتبات پرداخت و گفت مشارکت در فیض توسعه حرم ها افزون بر اجر معنوی و ایجاد امکانات رفاهی برای زائران، برکات مختلف دیگری دارد که احیای برخی هنرهای سنتی ایرانی که در حال فراموشی بود از جمله آنها است.
وی افزود هنرهای سنتی مانند قلم زنی، خاتم کاری، درودگری، آیینه کاری، کاشی کاری و منبت کاری از جمله هنرهایی است که با اجرای پروژه های بازسازی ستاد بازسازی، احیا و فعال شده‌اند و جوانان بسیاری دوباره به کسب مهارت در این زمینه جذب شده اند. وی هنرمندان را از جمله متبرعان و نذر کنندگانی پرشمار برشمرد و گفت هنرمندان قالیباف، کاشی کار، آیینه‌کار و خاتم کار بسیاری در پروژه های بازسازی عتبات به شکل داوطلبانه و بدون دریافت دستمزد مشغول به فعالیت هستند.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.