06 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > ورود سرمایه گذاران تازه به حوزه گردشگری و صنایع دستی

ورود سرمایه گذاران تازه به حوزه گردشگری و صنایع دستی

خبرگذاری میراث آریا با انتشار مشروح مصاحبه وزیر محترم میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی با شبکه تلویزیونی ایران کالا ( دوشنبه 21 بهمن 98 ) نوید بخش اخبار و رویدادهای امیدوار کننده ای در سه حوزه میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گردید.

جناب آقای دکتر مونسان در این مصاحبه تفصیلی ضمن تشریح و مقایسه وضعیت گذشته و حال میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی از رشد حوزه گردشگری همگام با سایر بخش های اقتصادی کشور خبر دادند و اضافه کردند در دهه فجر امسال 2016 میلیارد تومان پروژه در اقصی نقاط کشور به بهره برداری می رسد. ایشان همچنین از 1900 میلیارد تومان پروژه گردشگری مفتوحه در سال قبل خبر دادند. از آن جا که صنایع دستی ارتباط مستقیم و اساسی با حوزه گردشگری و صنعت توریسم دارد. این خبر را می توان به فال نیک گرفت و امیدوارانه تر به آینده این سه حوزه مهم درآمدزا در اقتصاد ایران نگریست. ایشان در بخش دیگری از این مصاحبه افزودند در ده ماه نخست سال جاری هشت میلیون گردشگر خارجی وارد کشور گردیده اند و از طرفی 600 میلیون دلار صادرات صنایع دستی به شکل چمدانی و از مبادی گمرک داشتیم و روند رو به رشدی را در این بخش تجربه می کنیم.

این خبر بسیار قابل تأمل و شوق برانگیز است ، چه این که صنایع دستی از جمله میناکاری ، فیروزه کوبی ، خاتم کاری ، سفال گری و … می تواند در حوزه صادرات غیر نفتی کشور ارزآور بوده و از این راه به ذرشد و شکوفایی اقتصاد میهن عزیزمان ایران همچنین اشتغال و رشد آن کمک شایانی نماید.

دکتر مونسان همچنین با اعلام معافیت مالیاتی صنایع و هنرهای دستی که در مجلس شورای اسلامی نیز به تصویب رسیده است ، یادآور شدند که هنرمندان حوزه فوق از پرداخت مالیات معاف خواهند بود. ایشان همچنین از پیگیری وضعیت بیمه هنرمندان یاد شده خبر دادند.

شرکت هفت گردون خیال با حضوری مستمر و درخشان در عرصه تولید و عرضه آثار نفیس و زیبای صنایع دستی ایران و ارائه پکیج های ویژه شکیل همراه با بسته بندی های مستحکم و متفاوت سعی در پاسخ گویی به تمامی علائق و سلائق اقشار گوناگون جامعه داشته و همچنین با تهیه هدایای تبلیغاتی  سازمانی متشکل از صنایع دستی نفیس و زیبا به همراه محصولات متنوع الکترونیکی ، چرمی و … یاریگر نهادها ، سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی بوده و پیشنهادات متنوع و جذابی را برای تمام مناسبت های مختلف سال ارائه داده و می دهد.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.