07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > پیشتازان صنایع‌دستی در دنیا

پیشتازان صنایع‌دستی در دنیا

تمامی کشورهای دنیا دارای محصولات دست ساز و به عبارتی صنایع دستی می باشند. کشورهای دارای تمدن کهن تر و دیرینه تر، صنایع دستی غنی تر، گسترده تر و متنوع تری دارند. صنایع دستی آیینه ای از فرهنگ و سنن و آداب و رسوم همان ملت است که همانند موجودی زنده به حیات خود ادامه می دهد و رشد می نماید. تمدن ها می توانند در کنار هم به زیست خود ادامه بدهند، با هم گفتگو و تعامل داشته باشند و منطبق بر مصالح و آمال مشترک جهانی، دنیا را به پیش ببرند و بر همین اساس صنایع دستی نیز همانند سفرای فرهنگی می‌توانند در این تبادل و تعامل شرکت داشته و از یکدیگر تأثیر پذیرفته و تأثیرگذار باشند.

ایران_ هندوستان_چین در رأس صاحبان صنایع دستی

در میان تمامی ممالک دنیا سه کشور نام برده به لحاظ کمی و کیفی در راس صاحبان صنایع دستی در دنیا شناخته شده اند و البته با نگاهی متفاوت و همچنین محصولاتی متفاوت و منحصر به فرد هر کدام از کشورهای نامبرده بر اساس نوع نگاه، آداب، سنن و فرهنگ، وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی خود و عوامل دیگر دارای صنایع‌دستی متفاوتی هستند که با شاخص‌های مختص به خود شناخته می شوند.
ایران در این بین با نگاهی واقع بینانه دارای محصولاتی بسیار ممتاز می باشد که از محصولات مشابه خود در قیاس با سایر کشورهای صاحب سبک، بالاتر و برتر می باشد. به لحاظ کیفی و همچنین ساخت و مواد و مصالح اولیه محصولات زیبا و اصیل ایرانی در گرایشهای گوناگونی چون میناکاری با دنیایی از ظرافت و نقش و رنگ بندی آرام بخش آبی و سفید، خاتم کاری با جهانی از نظم و چشم نوازی و دقت و جذابیت، فیروزه کوبی با تعریفی دیگر از زیبایی و رنگ و اصالت، مس و پرداز با القایی متفاوت از حس و احساس و رنگ و طرح و نقش. و بر همین منوال است سایر محصولات صنایع دستی از قبیل قلمکار، ترمه، حکاکی مس، منبت، معرق حکاکی چوب، انواع سرامیک و سفال و شیشه و… و در رأس تمامی آن فرش دستبافت زیبا، اصیل و نفیس ایرانی و گلیم و گبه و جاجیم.
جمهوری خلق چین و جمهوری هندوستان نیز با توجه به جمعیت میلیاردی خود و گستره وسیع جغرافیاییشان، دارای صنایع‌دستی متفاوتی بوده و از زیبایی و جذابیت ویژه خود برخوردارند.
از جمله محصولات و صنایع دستی چین می توان به بخش سرامیک سفال و همچنین محصولات ابریشمی و نیز انواع بافته های حصیری و نیز بامبویی و همچنین فرش های دستبافت نام برد.
صنایع دستی هندوستان نیز دارای تنوع و ویژگی‌های خاص بومی خود بوده که آن را متمایز و خاص نموده است که می‌توان به صنایع نساجی و بافت انواع پارچه های گوناگون دست بافت اشاره کرد. زیورآلات از دیگر محصولات ساخت دست در هند بوده که با مصارف و استفاده روزمره فراوانی نیز روبرو می باشد.

صنایع دستی هفت گردون خیال

محصولات عرضه شده در شرکت هفت گردون خیال گلچینی از محصولات نفیس و زیبای حاصل دست استاد کار بوده که هرکدام ما را با خود به دنیای زیبا، متفاوت و رنگین میبرد.
شرکت هفت گردون خیال همواره وظیفه و تعهد خود دانسته و می داند که نگاهبان و میراث داری شایسته برای این افتخار تمدن و فرهنگ ایران زمین باشد.
هفت گردون خیال همچنین عرضه ای متفاوت و جذاب را برای این امر مهم در نظر گرفته و بر آن اساس با ارائه و طراحی و تولید جعبه های شکیل، زیبا و مستحکم گامی مهم در این راستا برداشته است.
با مراجعه به وبسایت جامع هفت گردون خیال می توانید ضمن مشاهده تمامی پکیج های پیشنهادی از قبیل : هدایای مدیران، بسته های اقتصادی، هدایای خاص و ویژه، هدایای تبلیغاتی و سازمانی، هدایای مناسبتی، محصولات وی آی پی و… با شیوه ای نوین و نیز خیالی آسوده و فراغ خاطر آن را تهیه و دریافت نمایید.

ست گلدان فیروزه کوبی و قلمکار

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.