07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > چهارمین جایزه بین المللی صنایع دستی ۲۰۲۰ برگزار می‌شود

چهارمین جایزه بین المللی صنایع دستی ۲۰۲۰ برگزار می‌شود

خانم محمودیان معاونت صنایع دستی کشور در گفتگو با خبرنگار میراث آریا ضمن اعلام خبر فوق افزود : موضوع اصلی چهارمین جایزه بین المللی صنایع دستی ۲۰۲۰ درباره بحران ناشی از کووید ۱۹ است.
ایشان اضافه کرد این رویداد به منظور شناسایی اساتید، هنر صنعتگران، طراحان، اشخاص و نیز تشکل ها از سراسر جهان به پاس مشارکت فوق العاده ایشان در توسعه پایدار و متوازن صنایع‌ دستی از سال ۲۰۱۷ آغاز به کار نموده و طی سه سال گذشته شاهد مشارکت بیش از ۶۰ کشور با بیش از ۱۰۰۰ شرکت کننده و ۵۳ برنده بوده است.
ایشان با اشاره به بخش های رقابتی این دوره گفت : هنرمند سال صنایع دستی (همه هنرمندان صنایع دستی و هنر صنعتگران)، طراح سال صنایع دستی (با سابقه و تازه کار)، برند سال صنایع دستی (برند یا شرکتی که ۵ سال از ثبت و احداث آن گذشته باشد و صرفاً در بخش صنایع دستی فعالیت کند)، استاد سال صنایع دستی (برندگان جوایز ملی و بین المللی با حداقل ۲۰ سال تجربه در صنایع دستی)، مؤسسه یا آکادمی سال صنایع دستی، شخص مهم سال (مشارکت فردی در توسعه بخش صنایع دستی) و روستای سال از مهمترین بخش های این رقابت بین المللی هستند.
محمودیان بیان کرد ارائه درخواست از ۱۵ سپتامبر تا ۱۵ نوامبر (۲۵ شهریور تا ۲۵ آبان ۹۹) امکان‌پذیر است. داوری نهایی اول دسامبر ۲۰۲۰ (۱۱ آذر ۹۹) برگزار می‌شود و نامزد های برگزیده ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۰ آذر ۹۹) و برندگان آن ۲۰ دسامبر (۳۰ آذر ۹۹) اعلام می‌شوند و جوایز در هفته صنایع دستی هنر ۲۰۲۱ اهدا می‌شوند.
هنر فینالیست باید یک اثر ارسال کند و به مجرد اعلام فینالیست ها، نامزدهای داخل لیست باید آثار خود را طی یک هفته ارسال نمایند. سن متقاضیان باید ۱۸ سال و بالاتر باشد و شرکت در آن برای تمام هنرمندان و طراحان صنایع دستی آماتور یا حرفه‌ای از هر کشوری در صورت رعایت معیارهای فوق و احراز آن آزاد است.
ضمناً فرم درخواست به صورت آنلاین موجود بوده که با دانلود آن می توانند اطلاعات و عکس های خود را ارسال نماید. ایشان انتخاب آثار را توسط هیئت داوران ذیصلاح عنوان نمود، تا از بالاترین سطح خلاقیت، اصالت، تکنیک، تولید و کیفیت هنری اطمینان حاصل شود و معیارهای انتخاب آثار را ارسال به موقع طبق زمانبندی، ارسال کامل اسناد و واجد شرایط بودن، اطمینان از عدم سرقت هنری و اطمینان از واجد بودن سایر اسناد عنوان نمودند.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.