09 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > کارشناسان خبره جهت بررسی کج شدن برج طغرل به ری اعزام می شود

کارشناسان خبره جهت بررسی کج شدن برج طغرل به ری اعزام می شود

حسن خلیل آبادی رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرگزاری مهر ضمن اعلام خبر فوق گفت با توجه به اهمیت فوق العاده ای که بناها و آثار تاریخی دارند ، اعلام کرد که این موضوع بسیار مهم ( کج شدن برج طغرل ) را در صحن شورا مطرح خواهد کرد.

ایشان ضمن گلایه از عدم تخصیص بودجه در این ارتباط اعلام نمود که آثار تاریخی ری در شرایط خوبی قرار ندارد. وی افزود 36 اثر در شهرستان ری به ثبت ملی رسیده است که بسیاری از آن ابنیه از جمله استودان موضوع بسیار مهم ( کج شدن برج طغرل ) را در صحن شورا مطرح خواهد کرد.ها ، کوه بی بی شهربانو و برج طغرل از وضعیت مناسب و خوبی برخوردار نیستند و لازم است که توجه بیشتری نسبت به آنها بشود.

وی از ری به عنوان شهرستانی که با توجه به وجود آثار متعدد تاریخی می تواند به عنوان مرکز دائمی گردشگری تبدیل شد ، یاد کرد. ایشان همچنین اضافه کردند که تعداد زیادی از میراث فرهنگی و تاریخی کشور در روستاهای این شهرستان در حال از بین رفتن هستند و اذعان داشت که باید شهر ری را به عنوان قطب فرهنگی و گردشگری تبدیل کنیم و از میراث گذشتگان محافظت نماییم. به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از ایشان به زودی تیم کارشناسان خبره در خصوص ارائه نظر قطعی به شهر ری اعزام خواهد شد.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.