01 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > ۱۷ فروردین روز جوان و نوآوری در صنایع دستی

۱۷ فروردین روز جوان و نوآوری در صنایع دستی

جوانان در هر جامعه پیشروان خلاقیت، نوآوری و ابتکار هستند. قشر جوان همیشه مبدع، نوآور و پیشرو در خلق ابتکارات و ایده پردازی های نوآورانه هستند، ایده هایی که اگر در بستری صحیح و مجاری شایسته خود قرار بگیرد و پشتیبانی مادی و معنوی لازمه را به همراه داشته باشد، نوید بخش تحول، رونق و شکوفایی چرخه رشد اقتصادی و فرهنگی خواهد بود. صنایع دستی ایران دارای قدمت و اصالتی دیرین است. هنرمندان این حوزه در تلاشی متعهدانه جهت حفظ این میراث درخشان و عظیم فرهنگی ملی هستند و عموما پایبند و متعهد به اسلوب، روش و شیوه های پیشینیان و پیش قراولان این عرصه می باشند. لیکن باید به نکته ای اساسی و بنیادین در این راستا توجه ای ویژه و کافی مبذول داشت و آن اینکه با گذر زمان و رشد و توسعه و پیشرفت تکنولوژیکی و فنی به ویژه دستیابی آحاد جامعه به وسایل ارتباط جمعی نوین، سریع و همه جانبه از جمله شبکه های مجازی و اجتماعی اینترنتی، طبعا تبادلات فرهنگی نیز دچار این تحول خواهند بود. کاربران با فضاهای فرهنگی، بومی و ملی سایر ملل بیشتر آشنا خواهند داشت و در تاثیر و تاثر متقابلی به سر خواهند برد. طبعاً این تبادلات پیامدهایی به همراه خواهد داشت از جمله تاثیرپذیری متقابل از سنن، آداب و رسوم، زیبایی شناسی، نماد های فرهنگی و بومی یکدیگر و بسیاری مثال های دیگر.
طبعا نسل نوجوی جوان به دنبال کشف فضاهای تازه خواهد رفت و با بهره گیری از این فضای جدید اقدام به خلق ایده های نو و کشف ظرفیت های تازه و تطبیق و تلفیق آن با نمادها، سنن و سمبل های بومی و ملی خود خواهند پرداخت. لاجرم صنایع دستی به عنوان تجلی گاه جمیع هنر ها و ظرافت ها و جذابیت های بومی و ملی نیز در این چرخه ورود خواهد کرد و رفته رفته شاهد خلق آثار و محصولاتی متفاوت در این حوزه خواهیم بود که نمود بارز آن را در آثار سفال، سرامیک،شیشه، پارچه و چوب می‌بینیم.
حال که در تقویم ملی ایران روزی به نام روز جوان به ثبت رسیده است چه بهتر که این امر صرفاً یک حرکت نمادین و تبلیغاتی نبوده و با بررسی و مطالعه همه جانبه و نگاهی بلندمدت و عمیق و بسترسازی و سرمایه گذاری لازمه به این امر پرداخته شود.

شرکت هفت گردون خیال و نوآوری

هفت گردون خیال نیز با وقوف به این نیاز مهم رو به رشد، ابداع، ابتکار و خلاقیت را در حوزه کاری خود (صنایع دستی ایران) مد نظر قرار داده و از هرگونه پیشنهاد مبتکرانه و خلاقانه در محدوده تولید و عرضه شایسته تر محصولات صنایع دستی به ویژه در حوزه های میناکاری، فیروزه کوبی، خاتم کاری، مس و پرداز، قلمزنی، قلمکار، ترمه و… استقبال نموده و به عنوان نخستین گام خود با طراحی و تولید جعبه های متفاوت و نفیس و عرضه محصولات وزین فوق در بسته بندی ها و پکیج های خلاقانه از جمله بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای تبلیغاتی و سازمانی، محصولات وی آی پی، هدایای خاص و ویژه و… به استقبال از این امر مهم رفته است.

ست سنگاب و قندان مس و پرداز

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.