04 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > ۴۷ میلیارد تسهیلات کرونا به هنرمندان صنایع دستی استان گلستان پرداخت شد

۴۷ میلیارد تسهیلات کرونا به هنرمندان صنایع دستی استان گلستان پرداخت شد

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از پرداخت ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی کرونا به هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان خبر داد. مریم حاجی ابراهیمی در یک گفتگوی خبری اظهار داشت هنرمندان صنایع دستی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به واسطه عدم برگزاری مراسم و نمایشگاه ها متحمل خسارت و آسیب فراوان گردیده اند و لذا به همین واسطه دولت پرداخت تسهیلات حمایتی را در دستور کار خود قرار داده است.
هنرمندان و صنعتگران استان گلستان هم پس از ابلاغ این تسهیلات با ثبت درخواست در سامانه کارا متقاضی دریافت تسهیلات ناشی از شیوع ویروس کرونا شدند.
حاجی ابراهیمی اضافه کرد در در استان تاکنون ۷۷۷ پرونده با نیاز تسهیلاتی ۶۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال ثبت شده که از این تعداد ۶۰۲ هنرمند و صنعتگر فعال مبلغ ۴۷ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌ بهره دریافت کرده‌ اند.
حاجی ابراهیمی تصریح نمود بروز سیل و آبگرفتگی در نوروز ۹۸ و همچنین شیوع بیماری منحوس کرونا حوزه فروش صنایع دستی را در استان بسیار تحت تأثیر قرار داده است که امیدواریم پرداخت این تسهیلات و حمایت های دیگر دولت از کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، جبران تنها بخشی از این آسیب‌ های وارده باشد.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.