10 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > اجماع یک شهر برای نجات صنایع دستی

اجماع یک شهر برای نجات صنایع دستی

دبیر دفتر یونسکو در شهرداری اصفهان گفت : سند بررسی راهکارهای خروج از رکود بازار صنایع دستی در بحران کرونا یک نقطه سرآغاز است که باید سایر بازیگران عرصه صنایع دستی و حوزه فرهنگی و اقتصادی آن را به جلو ببرند و باز هم نسخه های اصلاحی آن تهیه شود.
محمد ایزد خواستی روز ۱۳۹۹/۱۲/۱۳ و در آیین رونمایی از سند بررسی راهکارهای خروج از رکود بازار صنایع دستی در بحران کرونا اظهار داشت : یکی از مهم ترین وظایفی که سازمان یونسکو بر عهده دارد، حفاظت و نگاهبانی از مواریث ملموس و ناملموس است.
دبیر دفتر یونسکو در شهرداری اصفهان اظهار نمود : حوزه صنایع دستی مهم ترین عرصه ای است که در اصفهان حدود هفت سال پیش به عضویت شبکه شهرهای خلاق جهان در یونسکو درآمد.
امر صنایع دستی به عنوان مهم ترین حوزه‌ های تأثیر‌گذار در صنعت خلاق کشور قابل تأمل و بررسی بوده که در این ارتباط دفتر کمیسیون ملی با مشارکت شهرداری اصفهان این مسئله را پیگیری نمود تا به یک نسخه اولیه رسید.
وی در ادامه آورده است که در این راستا ما نیز با یاری دوستان همکار در شهرداری، مطالعات را در دو حوزه نظری و کسب تجارب و ارائه ایده ها ساماندهی نمودیم و در این میان دو دیدگاه موجود است، دیدگاه اول مبتنی بر این ایده است که رونق گردشگری باعث رونق صنایع دستی می باشد و دیدگاه دوم معتقد است رونق صنایع دستی باعث رونق گردشگری خلاق است که بر این دیدگاه ضرورت دارد که نگاه ما به صنایع دستی و تعاملات آن با حوزه گردشگری جدی‌ تر شود.
ایشان افزود سند بررسی راهکارهای خروج از رکود بازار صنایع دستی در بحران کرونا یک نقطه سرآغاز است که باید سایر بازیگران عرصه صنایع دستی و حوزه‌ های فرهنگی و اقتصادی آن را به جلو برده و باز هم نسخ اصلاحی آن تهیه شود.
گفتنی است این سند در شش فصل با سه رویکرد جامعه شناسی، بازاریابی و مدیریت استراتژیک در راستای ارائه راهکارهای خروج از رکود بازار صنایع دستی تنظیم شده است که به صورت عمل گرایانه بیش از ۱۲۰ راهکار برای بهبود وضعیت صنایع دستی پیشنهاد شده است.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.