07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > ایجاد بازارچه دائمی عرضه محصولات صنایع دستی در رشت ضروری است

ایجاد بازارچه دائمی عرضه محصولات صنایع دستی در رشت ضروری است

به گزارش خبرگزاری مهر، فرماندار رشت با تأکید بر ضرورت ایجاد یک بازارچه دائمی عرضه محصولات صنایع دستی گفت : عدم وجود این بازارچه یک نقیصه بزرگ است.
علی فتح اللهی پیش از ظهر شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به این که اگر به بحث گردشگری خوب پرداخته شود، بخش عمده‌ ای از بیکاری استان و شهرستان رفع می‌شود، اظهار کرد گیلان در حوزه گردشگری ظرفیت‌ های زیادی دارد. فرماندار رشت با بیان این که کرونا بیشترین آسیب را به بخش گردشگری وارد کرده است، بیان کرد از دارایی و بانک ها درخواست داریم که به فعالان این حوزه کمک کنند تا بتوانند داشته‌ های خود را حفظ نمایند.
فتح‌ اللهی با تأکید بر ضرورت ایجاد یک بازارچه دائمی عرضه محصولات صنایع دستی در شهرستان رشت ادامه داد ما می‌توانیم این کار را به صورت مشارکتی و کمک سایر دستگاه ها انجام دهیم و اگر نشد می‌ توان از ظرفیت نمایندگان مجلس برای این منظور استفاده کرد.
فرماندار رشت با بیان این که داشتن نگاه همه‌ جانبه نگر برای توسعه رشت باعث می شود که یک مجموعه به صورت کامل به سمت پیشرفت و آبادانی گام بردارد، افزود شهرستان رشت ۱۱ اثر تاریخی و آیینی دارد که با توجه به وجود تنوع در محصولات صنایع دستی باید بازارچه محلی و غرفه های دائمی صنایع دستی ایجاد کنیم.
وی عدم وجود بازارچه دائمی عرضه محصولات صنایع دستی در رشت را یک نقیصه بزرگ عنوان کرد و بیان داشت هم اکنون ۸۰۰۰ هنرمند در عرصه صنایع دستی گیلان فعالیت می‌کنند که متأسفانه هیچ کدام از تسهیلات بانکی بهره نمی‌برند.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.