14 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > خسارت ۵۰۰ میلیاردی کرونا به صنایع دستی اصفهان آه هنرمندان بلند شد

خسارت ۵۰۰ میلیاردی کرونا به صنایع دستی اصفهان آه هنرمندان بلند شد

اصفهان را در جهان پرچمدار صنایع‌ دستی می‌ دانند. بیش از یک سوم صنایع دستی و انواع آن را در خود جای داده است و حرف‌ های بسیاری در این حوزه برای گفتن دارد، اما این روزها کارگاه های صنایع دستی در اصفهان حال و روز خوبی ندارد و کرونا آه از نهاد فعالان صنایع دستی این استان بلند کرده است.
فریدون اللهیاری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در گفتگویی با خبرگزاری مهر به پاره ای پرسش ها پاسخ داد و گفت در حال حاضر پنج هزار کارگاه تولیدی و بیش از هزار فروشگاه صنایع دستی در استان اصفهان فعال است که تمام تلاشمان را برای جلوگیری از تعطیلی این کارگاه ها به کار بسته ایم، اما باید توجه داشت که بحران اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا بر فعالیت این مراکز تاثیرات منفی بسیاری برجای گذارده است.
ایشان افزود بر اساس برآورد صورت گرفته تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به فعالان صنایع دستی اصفهان در پی شیوع ویروس کرونا خسارت وارد گردیده است. ایشان افزود از زمان شیوع این بیماری و تشکیل جلسات مدیریت بحران، نامه‌ای به شورای سیاستگذاری و ستادهای بحران در سطح ملی و استانی برای گوشزد نمودن مشکلات فعالان صنایع دستی ارسال گردیده که بخشی از آن مورد توجه قرار گرفته است، چرا که فعالان این حوزه جزء نخستین مشاغل آسیب دیده ناشی از بحران شیوع کرونا بوده اند.
ایشان اقدامات انجام شده را بیشتر مسکن گونه عنوان نمود و به بیمه فعالان صنایع دستی روستایی در این باره اشاره نمود که ثبت نام ایشان از ماه گذشته آغاز شده است و اقدام دیگر راه اندازی سامانه سادرا و جانا برای ثبت‌ نام فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی جهت استفاده از تسهیلات بانکی نام برد که تاکنون ۳۵۰ نفر از فعالان ثبت‌ نام کرده‌اند.
اقدام دیگر را ایشان تقسیط قبوض خدماتی کارگاه‌ های صنایع دستی عنوان نمود که آن را محقق شده دانست. ایشان عنوان نمود لزوم تغییر در روند عرضه و تولید صنایع دستی مهم ترین عاملی است که در شرایط فعلی جهانی باید به آن پرداخته شود.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.