07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > خاتم کاری > ساز قانون خاتم

ساز قانون خاتم

هنر-صنعت اصیل خاتم کاری هر روز با افتخار، صلابت و شایستگی بیشتری دایره حضور و گسترش حوزه های خود را پیش می‌برد. حوزه های بسیار متنوع و متفاوت از سایر شاخه‌های مهم صنایع دستی ایران، چرا که هیچ گرایشی در عرصه صنایع دستی ایران نتوانسته است چونان هنر اصیل و جذاب خاتم‌ کاری آنچنان حضوری گسترده و متنوع را تجربه نماید.
خاتم کاری از هنرهای دیرین و اصیل ایرانی است که توانسته است حضوری وسیع در اکثر خانه های ایرانی را تجربه نماید. گستره محصولات خاتم کاری حتی به حوزه‌های اجتماعی جامعه نظیر دفاتر، ادارات و سازمان‌ ها نیز به طرق گوناگون راه یافته است. انواع ست های متنوع مدیریتی و انواع قاب تابلوهای نفیس خاتم کاری و یا تلفیقی از خاتم و شاخه‌ های دیگر زینت‌ بخش دیوار و میز ادارات و اماکن عمومی گردیده است.
یکی از عرصه‌هایی که هنر خاتم تجربه نموده است، حوزه ادبیات و سازهای موسیقی ایرانی است که در گفتارهای پیشین به بعضی از نمونه‌ های آن اشاره نموده ایم.
محصول مورد نظر این گفتار یکی دیگر از ادوات موسیقایی است که به زیور خاتم آراسته گردیده است و ماحصل کار از تلفیق دو شاخه متفاوت خاتم کاری و سازهای سنتی ایرانی خلق گردیده است. هر چند که بعضی از مورخان و متخصصان ریشه ساز قانون را عربی می داند، اما به هر روی این ساز با هر منشأ هم اکنون به یکی از سازهای مورد استفاده مکرر در قطعات سنتی ایرانی تبدیل گردیده است که در این مثال از آن نام برده شده است. روی سطح اصلی و یا صفحه قانون در این ساز شاهد نقش بسیار زیبای خاتم باشیم که جلوه و جلال بی‌نظیر به این ساز بخشیده است، به گونه‌ای که لذتی دو جانبه را برای شنونده و بیننده و ارمغان می آورد. هم صدای نغمه ساز و هم نمای زیبای خاتم کاری ساز. اصولاً خاتم نه تنها خود به تنهایی بلکه در تلفیق با بسیاری از شاخه‌های دیگر صنایع دستی نظیر مینا کاری، منبت و معرق نیز زیبایی دو چندانی را به ارمغان می آورد.
انواع ساعت های دیواری و رومیزی تلفیق خاتم و مینا و انواع قاب تابلو های دیواری که ترکیبی از خاتم، مینا، معرق و منبت باشد.
بی جهت نیست که خاتم این هنر دیرپا و اصیل در صدر صنایع دستی ایران نشسته است و خوش می درخشد.

ست گلدان خاتم کاری

هفت گردون خیال و میراث ملی خاتم

شرکت هفت گردون خیال افتخار دارد که در مجموعه خود از حضور متفاوت اساتید خاتم کار بهره مند باشد. این بهره مندی موجبات نگاهبانی و توجهی ویژه تر نسبت به این میراث ماندگار یعنی هدایای خاتم کاری را به دنبال دارد و در این راستا هفت گردون با چاشنی خلاقیت و ابتکار مبدع پکیج هایی متفاوت، جذاب و زیبا تحت عناوین : بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات آنتیک، هدایای تبلیغاتی، محصولات وی‌ آی‌ پی، هدایای اداری، هدایای فاخر، هدیه لوکس، هدیه خاص، هدیه جدید و… می باشد و امید آن داریم تا پس از شکست کامل ویروس کرونا بتوانیم شاهد رونق بیشتری در این حوزه باشیم.
وبسایت جامع حرف گردون خیال مشتاقانه منتظر حضور گرم شما متقاضیان محترم بوده و شما را به رؤیت منظره ای فوق العاده دعوت می نماید.

ست شکلات خوری خاتم کاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.