08 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی خراسان شمالی در بحران علت چیست کرونا یا تنبلی مدیران

صنایع دستی خراسان شمالی در بحران علت چیست کرونا یا تنبلی مدیران

مشاغل مرتبط با صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با شیوع کرونا به شدت ضربه خورده است و در این بین مسئولان مرتبط به دیگران توصیه می‌ کنند که باید فکری به حال مشکلات این مشاغل شود.
خراسان شمالی پتانسیل بالایی در عرصه هایی همچون صنایع دستی و گردشگری دارد که می‌تواند به مثابه عاملی برای منابع درآمدی اهالی استان بوده و ایجاد ارزش افزوده نماید. لیکن با گسترش کرونا رشد کم این دست حرفه ها در استان متوقف و یا رو به کاستی گذاشت، به گونه‌ ای که در پاره ای از زمان ها میزان فروش محصولات صنایع دستی خراسان شمالی به خارج از استان به صفر نیز رسید.
در این راستا نقش مسئولین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بسیار پررنگ است و ایشان می بایست با مدیریت صحیح و پیاده سازی ایده ها و خلاقیت به گونه‌ ای برنامه‌ ریزی نمایند تا این گونه مشاغل با تعطیلی و رکود گسترده مواجه نشوند.
قهرمانیان معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی در این مورد گفت : میزان صادرات صنایع دستی خراسان شمالی در سال قبل ۱۰ هزار دلار بود که امسال به دلیل اپیدمی کرونا هیچ محصولی از این استان صادر نشد. ایشان افزود گرچه در ابتدای همه گیری، تولید و فروش محصولات صنایع دستی استان با افت شدید مواجه شد، اما هیچ یک از کارگاه های تولیدی استان تعطیل نشد و سپس در ادامه افزود عدم برگزاری نمایشگاه‌ های فروش و بازارچه‌ های صنایع‌ دستی باعث شد تا عرضه محصولات فوق در فضای مجازی مورد توجه بیشتری قرار گیرد و با هدایت و تشویق فعالان این حوزه برای استفاده از فضای مجازی، بازار فروش مجازی صنایع دستی رونق بگیرد.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.