10 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > هفت سین ۱۴۰۰ با صنایع دستی

هفت سین ۱۴۰۰ با صنایع دستی

پهن کردن سفره هفت سین نوروزی از شاخص‌ ترین آداب عید نوروز می باشد.
این سنت زیبا، پرمعنا و پر مفهوم حال و هوای دیگری به عید نوروز می بخشد، ما به ازاء آن در سنت ها و آداب و رسوم ملل و فرهنگ های دیگر را می توان من باب مثال با درخت کاج کریسمس و ژانویه مقایسه نمود و در نگاهی واقع بینانه باید اذعان داشت فلسفه هفت سین و معانی و مفاهیم نهفته در تک تک آیتم‌های آن به مراتب بالاتر، پر مفهوم ترین و پرمعناتر است که بارها بدان اشاره رفته است.
در کلیات آن مفاهیم مستتر در هفت گانه هفت سین ربطی پر معنا با بهار، نوزایی، سلامتی، برکت، خیر، تندرستی، تحول و تغییر رو به جلو و مثبت دارد. امروزه با توجه به زمینه های تحول خواهی و نوجویی در تمامی عرصه‌ها، حوزه آداب و سنن ملی نیز دچار تغییرات در جهت نوآوری و خلاقیت بیش از پیش گردیده است و هفت سین نوروز نیز شامل آن گردیده است.
از آن جا که عید نوروز و هفت سین نوروز از سمبل های شاخص فرهنگ و سنن ماست و از سوی دیگر صنایع دستی ایران نیز از شاخص‌ ترین سمبل های هنر و صنعت ملی است، طبعاً باید به دنبال ربطی منطقی میان این دو شاخصه بود.
هنرمند-صنعتگران عرصه صنایع دستی با طراحی و تولید محصولات و هدایای متناسب با نیازهای ویژه این عید ملی از جمله هفت سین نوروزی گام در این پویش همگانی گذارده اند.
ظروف بسیار زیبای میناکاری، سفال، سرامیک، پارچه های ترمه و قلمکار از مهم ترین محصولات صنایع دستی ایران هستند، که دارای کاربردی شایسته در چیدمان سفره های هفت سین نوروزی می باشند. سایر شاخه‌ های مهم همچون خاتم‌ کاری، فیروزه کوبی، نقره، نقره نما، مس و پرداز، الماس تراش و حکاکی مس نیز هر کدام دارای این پتانسیل بوده که از آن در چیدمان سفره هفت سین نوروزی بهره برد.

سفره هفت سین

هفت گردون خیابان و هفت سین های ویژه نوروزی

بازرگانی هفت گردون خیال در راستای تدارک ویژه متناسب با عید نوروز اقدام به طراحی و عرضه هفت سین های ویژه نوروز ۱۴۰۰ نموده است.
سفره های هفت سین متنوع هفت گردون در چندین طرح و رنگ مختلف از جمله با بهره گیری از محصولات زیبای صنایع دستی ایران طراحی و اجرا گردیده اند، که در کنار پکیج های انحصاری هفت گردون می تواند پاسخگوی شایسته در زمینه‌ هایی همچون : هدیه مدیر، هدیه رئیس، هدیه اداری، هدیه سازمانی، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید و هدیه ویژه باشد. وبسایت جامع هفت گردون خیال ارائه گر تمامی پکیج های پیشنهادی ویژه هدایای نوروز به همراه هفت سین های متنوع و زیبای تدارک دیده شده می‌باشد.
هفت گردون خیال با آرزوی سالی خوش و پر برکت پاسخگوی متقاضیان محترم هدایای فاخر و نفیس صنایع دستی است.

سفره هفت سین

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.