07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > بازار مشترک صنایع دستی منطقه ای یک پیشنهاد

بازار مشترک صنایع دستی منطقه ای یک پیشنهاد

تبادلات اقتصادی، تجاری و فرهنگی ما بین کشورهای همسایه امری رایج، معقول و پسندیده است. این امر در رشد و توسعه اقتصادی به ویژه ما بین شهرهای مرزی بسیار تأثیرگذار و نیز تعیین کننده می باشد.
از آنجا که صنایع دستی هر ملتی دارای بار فرهنگی و تمدنی ویژه است این ویژگی می تواند به رشد، توسعه و تعمیق روابط فرهنگی بین کشورها بسیار کمک نموده و تأثیرگذار باشد. می تواند دریچه های نوینی را از ناشناخته ها به روی همدیگر باز نموده و موجب استحکام دوستی های بین المللی و تحکیم و تثبیت جایگاه هر کشوری در ارتباطات بین‌المللی و مجامع و محافل مرتبط را فراهم نماید. صرف نظر از بعد فرهنگی و پیامدهای آن به لحاظ اقتصادی و تجاری نیز می‌توان شاهد آثار مثبت و بهبود دهنده بود. همانگونه که کشورهای یک منطقه و همسایه به لحاظ سیاسی و امنیتی پیمان های دوستی و عدم تخاصم را تهیه و امضا می نمایند، شایسته است که این پیمان ها را در زمینه های سود بخش و مفید دیگر نیز گسترش داده و با تشکیل پیمان های منطقه ای گامی دیگر در راستای رشد، رفاه، ترقی و دوستی ها و مودت ها بردارند. صنایع‌دستی از آنجا که برخاسته از دل جوامع، سنن و آداب و رسوم و فرهنگ هر ملت است دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی در این راستا می باشد. این پیمان ها می تواند با تسهیل در امر صادرات منطقه‌ای، کم کردن رفع قوانین بازدارنده و رفع مشکلات حقوقی و قانونی موجود کمک شایانی در رشد، توسعه و ترویج صنایع دستی نموده و با برگزاری بازارچه های سالیانه فصلی و مناسبتی همزمان در بین کشورهای عضو، ضمن عرضه تولیدات و فروش آن در رشد و توسعه صنعت گردشگری و توریسم و بوم گردی نیز بسیار موفق خواهند بود و از آن سوی صنایع وابسته به آن و یا مرتبط با آن چون صنایع غذایی، صنعت حمل و نقل، صنعت ساختمان و… همگی مستقیم و یا غیر مستقیم از آن منتفع و بهره مند خواهند گردید. بنابراین بر متولیان امر و مسئولین محترم این حوزه همچنین سرمایه‌گذاران و فعالان و هنرمندان این حوزه فرض است که همگی دست در دست هم با نگاهی نو، اصولی، بلندمدت و علمی به این مقوله نگریسته و موجبات رشد، ترویج و توسعه صنایع دستی ایران را که با ظرفیت بالای خود چه در عرصه‌ کمیت و چه در عرصه کیفیت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، را فراهم نمایند.

صنایع دستی نفیس هفت گردون

شرکت هفت گردون خیال صنایع دستی ایران را علاوه بر وجه هنری و فرهنگی آن به مثابه صنعتی بنیادین و مادر تلقی می نماید. چه این که گستردگی و شمول فراگیر آن از آن به عنوان چهره صنعتی بنیادین و مادر ترسیم کرده است.
صنایعی نظیر فرش دست بافت، گلیم و گبه، خاتم کاری، فیروزه کوبی، میناکاری روی مس سفال شیشه طلا نقره و برنج،مس و پرداز، منبت، معرق، نقره نما، حکاکی مس، ترمه و قلمکار، قلمزنی و بسیاری عناوین دیگر هر کدام می‌تواند بخش‌های بزرگی از صنایع مختلف کشور را فعال نموده و رونق افزا نماید.
شرکت هفت گردون خیال با ترسیم چشم اندازی متفاوت در عرصه تولید و عرضه شکیل و متفاوت صنایع دستی ایران اقدام به طراحی و عرضه پکیج هایی های خاص و انحصاری تحت عناوینی چون بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات آنتیک، هدایای مناسبتی، هدایای تبلیغاتی،محصولات وی آی پی، هدایای سازمانی، هدایای اداری، هدیه خاص، ویژه و فاخر نموده است و گامی مهم را در تولید و عرضه نوین، متفاوت و به صرفه محصولات صنایع دستی خود و ایران برداشته است.
وبسایت جامع هفت گردون خیال عرصه‌ای است برای ترسیم افق های نو در حوزه صنایع دستی اصیل و نفیس ایرانی.

ست گلدان خاتم کاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.