08 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > احداث شهرک صنایع دستی در تبریز

احداث شهرک صنایع دستی در تبریز

خبرگزاری مهر طی گزارشی اعلام داشت : محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان‌ شرقی از طراحی شهرک صنایع دستی و گردشگری به مساحت ۵ هکتار در مجاورت شهر تبریز خبر داد و گفت تاکنون بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان جهت ایجاد زیرساخت‌ های این شهرک هزینه شده است.
ایشان در مراسم اعطای گواهینامه شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی تأکید کرد ثبت شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی به رونق و توسعه بخش گردشگری کمک می کند.
وی افزود صنایع دستی و رشته‌های بومی در استان‌ ها از افتخارات کشور بوده و نشانگر آداب، رسوم و فرهنگ است و تأثیری بسزا در اشتغال زایی دارد. پورمحمدی تصریح کرد : در استان آذربایجان شرقی بیش از ۱۳۰۰۰ هنرمند دارای پروانه در ۸۵ رشته صنایع دستی فعالیت می کنند و ۱۳ نشان بین المللی مرغوبیت صنایع دستی توسط هنرمندان استان کسب شده است که از این تعداد شش نشان در رشته رشته ورنی بافی است.
استاندار آذربایجان‌ شرقی اظهار داشت ۱۸۳ نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی نیز توسط هنرمندان استان اخذ شده که ۴۶ نشان در رشته ورنی بافی و ۹ نشان در رشته چاپ باتیک است.
پورمحمدی در ادامه افزود : ثبت شهر اهر به عنوان شهر ملی ورنی بافی که یکی از رشته‌ های مهم استان بعد از قالی بافی است، در سال ۸۸ به عنوان میراث معنوی ثبت گردیده و به عنوان رشته ای که عمدتاً در شهرها و روستاهای منطقه ارسباران وجود دارد، یاد کرد و گفت در استان آذربایجان شرقی ۱۰ درصد از جمعیت ۴۴ هزار نفری عشایر کوچ رو با این هنر آشنا هستند.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.