13 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > اصفهان اسکار صنایع دستی جهان را برگزار می‌کند نشان دست خلاق

اصفهان اسکار صنایع دستی جهان را برگزار می‌کند نشان دست خلاق

فیروزه، قلم کاری، مینا، کاشی‌ کاری و خاتم هنرهای سنتی در اصفهان و ایران هستند.
این هنرها حالا جشنواره‌ ای بین‌ المللی دارند که قرار است اسکار صنایع دستی در جهان شود.
به گزارش ایمنا، نیاوران که زمانی منزلگاه سلاطین قاجار بود مهمانانی متفاوت را شاهد بود، مهمانانی از حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی، در تالار آبی کاخ نیاوران.
به این ترتیب شهر خلاق و شهر جهانی صنایع دستی دارای جشنواره ای بین المللی شد، جشنواره‌ ای از جنس صنایع دستی، این جشنواره با سخنان معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خانم محمودیان آغاز شد و ایشان به معرفی جشنواره پرداخت و با تأکید بر لزوم تجاری‌ سازی صنایع‌ دستی، برگزاری این جشنواره را در راستای سیاست‌ های کلان معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی به منظور فرهنگ‌سازی داد گفتمان سازی فرهنگ سازی، گفتمان سازی، فرهنگ سازی هنرهای سنتی و ایجاد زمینه مناسب برای مراودات هنرمندان ایرانی و جهانی دانست.
از دیگر موارد مطرح در این جشنواره اشاره به نشان دست خلاق در این گردهمایی بود، این نشان تجاری جشنواره بین المللی صنایع دستی به برگزیدگان اهدا خواهد شد.
به گفته مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این جایزه همچون اسکار صنایع دستی در جهان خواهد بود. ایشان گفت برای افزایش ضریب نفوذ بین‌ المللی صنایع دستی قرار شد یک جشنواره جهانی داشته باشیم و ایجاد یک نشان برجسته به نام دست خلاق را برنامه‌ ریزی کردیم و به سبب ظرفیت‌ های موجود در اصفهان قرار شد این جشنواره در اصفهان برگزار شود.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.