10 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > تولید ماسک با تلفیق صنایع دستی توسط هنرمند گلستانی

تولید ماسک با تلفیق صنایع دستی توسط هنرمند گلستانی

معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی استان گلستان از تولید ماسک هایی از جنس پنبه و ابریشم با تلفیق هنرهای سنتی توسط هنرمندان صنایع دستی استان خبر داد.
خانم مریم حاجی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت با عنایت به تداوم استفاده از ماسک در مجامع عمومی، ضرورت ایجاد تنوع در این ابزار مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا بیش از پیش احساس می شود. ایشان افزود هنرمندان و صنعتگران این استان با عنایت به این نیاز با طراحی اصولی و کاربردی بر اساس ارزش‌ های معنوی رشته های بومی استان و با استفاده از نساجی سنتی و تلفیق آن با رودوزی های اقوام مختلف استان این ماسک را تولید کردند.
ایشان خاطر نشان ساخت ماسک های تولیدی از جنس الیاف پنبه و ابریشم است و تزئینات روی آن شامل رودوزی سنتی شاهکوه، ترکمن، سیستانی، بلوچ، قزاق، بخارا دوزی و غیره است که بنابر سفارش مشتری تولید و عرضه می گردند.
حاجی ابراهیمی با اشاره به قابل شستشو بودن مکرر ماسک های سه لایه صنایع دستی و تنوع در طرح و رنگ، قابلیت مانور بیشتری در هماهنگی با سایر اقلام پوشاکی را برای مصرف کننده فراهم می‌ آورد، گفت این ماسک‌ ها با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از فیلتر بهداشتی در لایه میانی و رعایت استانداردهای بهداشتی تولید می گردند. ایشان آمار هنرمندان استان گلستان در این رابطه را ۱۵ نفر اعلام نمود که به طور میانگین ماهانه ۴۵۰۰ ماسک سنتی تولید و به بازار عرضه می گردد.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.